Direktlänk till inlägg 14 maj 2023

Serievinst, restaurangbesök och eldfågeln!

Av Helena Häll - 14 maj 2023 21:47

Då var det då resten av helgen som skulle avhandlas iom att vi redan betat av eurovisionvinsten! (Herregud hon vann verkligen! Galet!). Så fredag bjöd på solsken och jobb, innan det var dags för säsongens sista seriequiz. Är final om två veckor men i fredags var sista serieomgången och vi var tvungna ha minst 10p för att ingen skulle lyckas gå om oss i serien! Vi fick 20! Hejja oss! Vi vann serien IGEN! Hahaha!

I lördags var det då en förmiddag utomhus för att sedan vila upp oss lite innan det stora äventyret! Vi skulle äta på restaurang! Ja inte en fancy restaurang utan vi skulle gå till Max och äta hamburgare. Det är första gången barnen var på restaurang (om man täckande bort när de var små bebisar!) men det gick faktiskt ganska bra och barnen var helnöjda! Och det är ju huvudsaken. Vi lekte även på två nya lekplatser än innan restaurangen och en efteråt! Sedan gick vi hem och barnen lyckades hålla sig vakna men sen däckade de som två stockar och vi städa upp lite innan Anna kom för en eurovisionkväll att minnas!

Idag var vi som vanligt ute på förmiddagen. Sedan på eftermiddagen var det dags för mig att tillsammans med pappa, min bror, min moster och hennes man och mammas två bästa vänner att gå till spira och se dansföreställning som mamma är med i. Hon har övat i flera veckor och är med som amatördansare i dansföreställning eldfågeln. Hon är en gul katt! Hahaha! Men det var väldigt trevligt att se och mamma var jätteduktig! (Och de andra också!). Efter föreställningen åkte vi hem till mamma och pappa och käkade libanesisk mat ihop med min moster och hennes man. Super gott och trevligt, även om Max var som en speedad racerbil i hela lägenheten och hade glömt öronen hemma! Men vi överlevde det med! Och sen en stund tillbaka sover hela familjen, jag har gjort klart mina utvecklingssamtal inför morgondagen. Så nu ska även jag krypa ner och tacka för den här helgen! Men återigen vilken höjdpunkt att vi vann eurovision!

#helg #eurovision2023 #vinst #quiz #familjemiddag #restaurangbesök #max #spira #dansföreställning #eldfågeln #sambosak

Fredagsmyset! Barnen hade somnat och vi hade vunnit serien!

Lek i lekpark innan restaurangbesök på Max!

Dags att beställa mat!

Nöjd Max på Max!

Elliot på Max.

Familjemiddag!

Dagens fruktpaus i ytterligare en av helgens lekplatser!

Hela gänget samlat i väntan på mammas dansföreställning!

Jag och lillebror!

Hejja mamma(katt)!

Kattmamman!

Libanesisk middag! Gästerna först, Om de hinner!

 
 
Ingen bild

Mamma

15 maj 2023 01:02

Tack min älskade dotter ♥️🐈!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards