Alla inlägg den 1 maj 2023

Av Helena Häll - 1 maj 2023 21:25

Ja idag är det då första maj! Herregud vad hände? Det har redan gått fyra månader av året och jag har knappt hunnit med. Sen känns det ju som varje dag är väldigt långsam när man är i den. Men tänker man tillbaka så har det gått fort.

En ny månad betyder också summering av förra månandens läsande. Aprilbiblioteket bestod av fyra böcker som blev utlästa. Jag ligger väldigt bra till för mitt läsmål om jag fortsätter att hålla detta tempot. Men vet också att sommaren brukar bjuda på lite mindre läsning. Så det återstår att se hur det slutar i slutet av året! Men aprils böcker var:

Niklas Dag och Natt - 1793 (bellman noir del 1)
Kerstin Ekman - Löpa Varg
Viveca Sten - Dalskugga (Åremorden - del 2)
Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren - Cirkeln (Engelsforstriologin - del 1)

Jag står också i kö till två böcker på biblioteket. Så jag väntar med (och har väntat länge) på att det ska bli min tur där. Jag har könummer 10 (av 1 exemplar) på den ena och 71 (av 16 exemplar) på den andra! Så får se om de hinner bli en del av maj biblioteket!!

Annars idag var vi i friardalen på förmiddagen. Max var sur som en ättika och det tog mig 51 minuter att få han till lekplatsen. Guldstjärna till mig!! Sen var vi ute i över 2 timmar för att sedan gå hem och käka lunch och vila! Sen har vi varit nere i källaren och hämtat barnens bilbana igen! Så den har de lekt med hela eftermiddagen! Så roligt! Nu blir det sängen för nu väntar en fyra dagars vecka innan det blir helg igen!

Mamma jag sitter här och väntar på pappa. (Han var lite sur på mig, och pappa var redan på lekplatsen!)

Men innan vi kom fram tog vi ett stopp vid fontänen!

Och ett i gräset!

Och ett utanför Konsum!

Sen kom vi fram!

Då åkte vi rutschkana! Jag åkte först, så det var ingen som tog kort på mig!

Sen kom Martin

Också kom Max!

Sen åkte vi på äventyr ner till källaren!

Sen klädde Elliot sig för att gå på utflykt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards