Direktlänk till inlägg 26 februari 2022

Fullspäckad lördag!

Av Helena Häll - 26 februari 2022 22:27

Idag har varit en fullspäckad dag känns det som. Eller rättare sagt vi har hittat på mycket även om inte från början hade planerat det. Men på förmiddagen gick vi ut för vi tänkte att vi kunde gått till Martins glasögonaffär och fixat till hans bågar. Men vi kom bara till torget, där köpte vi semlor och sen fastnade vi på lekplatsen som tillhör västra förskolan. Den ligger mellan torget och vårt hem. Så vi var ute i över 1,5h men kom inte så långt hemifrån. Men barnen hade roligt (så länge de var sams!) sen gick vi hem och åt lunch (och våra semlor!) Och efter det vila lite. Meningen var att Martin skulle handlat själv idag när Eje sov, men Skalman kom aldrig till skott och Eje hann vakna igen innan någon hade kommit någonstans. Så vi åkte alla fyra och handlade. (OMG!) Mitt tålamod är inte utformat för sånna påhitt och speciellt inte när Max var på dåligt humör. Han var så arg att han somnade i leksaksbilskundvagnen på ICA-maxi. Han såg ganska söt ut med hängande huvud och krampaktigt hållande två brödlimpor. Tillslut fick vi väcka han och Eje fick köra leksaksbilen lite. Han var så nöjd! (i typ fem minuter). Ahh, ja det var en pärs att handla idag. Men jag unnade mig faktiskt två nya böcker på ICA-Maxis bokrea som pepp för att jag inte bröt ihop i affären ikapp med mina barn! (Och som Martin betalade!) Tack älskling för du betalar mina böcker och orkar med mig! (Och våra barn!) Haha! Sen när pärsen var över och vi kom hem så lagade jag en ny rätt ur en av våra kokböcker! Det var dessutom en soppa (fast typ mer som en gryta!) och vi som aldrig äter soppor! Men denna gick hem. Till och med Fixar-Frasse åt med lite creme fraice på som mutning. Elliot åt så hela han var marinerad i soppa sen! Så jag tar det som ett gott betyg!
Sen när barnen somnat var det då dags för sista delfinalen i melodifestivalen! Kvällens summering; Klara vinner finalen om två veckor (ni vet vad ni hörde det först!) och Medina, alltså jag blev så glad! De är så härliga och låten är så fantastiskt medryckande. Anna Bergendahl var bra också. Men känns som de senaste två låtarna har varit lite bättre. Men summa sumarum; Klara vinner finalen, Anders bagge kommer tvåa! Sen kommer startordningen avgöra lite också (som alltid!). Och jag kommer bli så besviken om fel låt vinner i år igen!! Bara så ni vet för du tjurar jag mars ut sen!

#lekplats #pseudotvillingar #fixarfrasse #sol #promenad #jönköping #nyttrecept #icamaxi #bokrea #vivecasten #larskepler #läsa #spagettisoppa #melodifestivalen2022

Eje gungar på lekplatsen!

Barnen hittade en öppen leksakslåda på förskolan. De lekte, medan;

Jag stod i solen.

Semla som efterrätt till lunchen!

Max pantade på hallgolvet istället! Suck!

Sen försökte han se ut som ett ljus. Nä, Vadå? Jag har inte gjort något!

Elliot åker leksakskundvagnsbil!

Minst två tröstböcker jag köpte på rean!

Receptet vi gjorde idag!

Kom på när vi nästan ätit upp att jag skulle ta ett kort med! Men det betyder ju att det var gott!

 
 
Ingen bild

Andreas

27 februari 2022 22:18

Snygga brillor

Helena Häll

28 februari 2022 19:59

Tack! ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards