Alla inlägg den 12 februari 2022

Av Helena Häll - 12 februari 2022 23:11

Igår blev det inget blogginlägg för vi var barnfria! Tjoho! Det var lite välbehövligt efter alla sjukdomar och karantäner osv. Dagen började dock med att jag hade semester från jobbet för att operera mina händer och armhålor med botox. Något jag gör en gång om året för att inte svettas så mycket. Så var uppe på sjukhuset redan tidigt på morgonen och fick blockad av känseln i händerna sen väntade cirka 50 nålstick i varje hand och 30-40 stick i armhålorna för att täppa till svettkörtlarna. (Kan säga att händerna har ett antal blåmärken idag efter jag lekte levande nåldyna igår!) När jag åkte därifrån hade jag ingen känsel i någon utav händerna så chaufför Mamma fick skjutsa hem mig. Sen fick hon duka upp min frukost framför TV:n där jag sedan satt och kollade på OS! Och vilken dag, världsrekord och OS-guld i 10000m skidskor och ett OS-silver i damernas skidskytte-sprint! Magiskt! Efter några timmar släppte så även blockaden och känseln började så småningom komma tillbaka. När martin kommit hem från jobbet så skjutsade vi bort barnen till Martins föräldrar och åkte och quizade. Vi vann en utklassningsseger deluxe! Så gött! Sen åkte vi till Bada Bing och hade lite datenight! Varsin burgare med pommes och dip! Nom nom! Sen njöt vi resten av kvällen framför TV:n! Vi såg på på spåret (jag tog Halmstad på 10p!) och sen såg vi dokumentären om Whitney Houston. För igår den 11 feb var det exakt 10 år sedan hon dog! Herregud vad tiden går! Jag minns det som igår! Det är en sån där grej där man minns exakt var man var och vad man gjorde när jag fick redan på att hon hade gått bort.

Så denna dagen började med (ja vad tror ni!) sovmorgon!!!! Tjoohoo! Jag vaknade dock sju men lyckades somna om till strax efter 8, precis lagom till damernas längdstafett. Ja va sjutton ska man säga om den, jo, tacka gudarna för Jonna Sundling! Hon gjorde en bragd och tog damerna till ett brons! Trots Frida Karlssons genomklappning (idag igen!). Sen städade vi lägenheten och åt frukost till herrarnas sprintlopp, Sebastian och Martin var femma och sexa! Så det var ändå ett fall framåt! Hade Martin skjutit lite bättre så hade det blivit en svensk medalj, men men vi tar nya tag imon med längdstafett för herrarna och dubbla jaktstarter i skidskyttet!

Vid ett-tiden hämtade vi hem barnen, då passade vi på att fika lite ihop och ta en promenad till kyrkogården med Martins föräldrar. När vi kom tillbaka lekte vi lite på lekplatsen utanför innan vi åkte hem och åt mellis. Sen hela eftermiddagen har de gäspat ikapp och velat mysa framför TV:n. Är visst ansträngande att vara hos farmor och farfar. Vi hade iallafall lite lördagsmys med libanesisk mat från samboosak och sedan somnade barnen som två stockar medan vi (läs jag, martin satt framför datorn) kollade på melodifestivalen. Sammanfattningen av kvällens program är; nivån överlag var bättre än förra veckan men troligtvis ingen slutvinnare här heller. Men man vet inte, det kanske inte blir bättre än såhär! (Oh no!) Jag tycker iallafall om Oscar Zia som programledare, han är riktigt bra! Så när mello var slut fick jag lite feeling och har lyssnat på gamla mellotvåor där jag fortfarande är bitter över att de inte vann, som just ja, Oscar Zia råkar vara en av dem! Hans låt Human borde vunnit 2016! Men men nu ska vi inte grotta ner oss i det utan det räcker med att martin har fått lyssna på mig sjungades här medan jag pusslat. Och helt plötsligt är klockan jättemycket och inlägget blev jättelångt! Men håll till godo om ni orkar läsa allt! Imorgon är en annan dag!

I väntan på operationen!

Handen är mörbultad och känslolös!

Frukosten mamma dukade upp!

Världsrekord och OS-guld!

Och Os-silver till Elvira!

Dags att lämna piff och puff till farmor och farfar!

Datenight efter quizet!

Lek med Elliot!

Lek med Max!

Hej hej!

Mellokväll! Chips, dip, choklad, korv, ost och vin!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards