Alla inlägg den 15 februari 2022

Av Helena Häll - 15 februari 2022 19:53

Nu ska ni då äntligen få fortsättningen på cliffhangern från igår. Det var nämligen tomtar på loftet eller som man också kan säga när katterna är borta dansar råttorna på bordet. Nu tror jag dock inte våra hemliga gäster varken var på loftet eller dansade på borden utan de som var här var Fixar-Frasse den äldre (min pappa) och hans sidekick (min mamma) och härjade medan vi var på jobbet! Så när jag kom hem igår från jobbet så hade vi helt plötsligt fått en taklampa ovanför matsalsbordet (äntligen!), sen även ett nyckelskåp och barnen hade fått en tavla uppsatt i deras rum också. Och sidekicken hon hade tömt diskmaskinen, diskat lite till, bäddat och vikt tvätt! Ja ni hör ju vilken lyx vi hade igår! Men Alltså denna taklampa, jag är så lycklig. Jag har den tänd hela tiden, bara för jag kan! 602 dagar har vi bott här utan en taklampa. 602 dagar utan någon vettig belysning i vardagsrummet alls! Ja ni hör ju! Jag är lyrisk!! Äntligen ser jag något! Och snyggt blev det med!

Här hänger den!! Ni ser jag har den tänd även när det uppenbarligen är ljust ute fortfarande!

Vårt nyckelskåp!

Tidigt hemkomst från föris idag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards