Alla inlägg den 27 april 2022

Av Helena Häll - 27 april 2022 21:22

Idag har vi haft en riktigt grilldag! Det började på morgonen då Martin gärna ville ha macka från vår nya smörgåsgrill till frukost. Så iom att jag hade sovmorgon och Martin skulle vabba så gjorde vi macka i smörgåsgrillen! På eftermiddagen hade vi bestämt redan i helgen att vi skulle grilla på vår nya elgrill. Sen att vädret inte var det bästa var en annan femma. Men marinerad grillad fläskfilé blev det till middag idag (och köpt potatisgratäng) och gissa vad barnen älskade, jo köttet! Det blev succé! Så nu har vi invigd elgrillen också. (Smörgåsgrillen invigde jag redan förra veckan!)

Annars har jag jobbat idag men framför allt nu på kvällen läst ut min bok. Kristina Ohlssons bok Isbrytare. Så bra var den! Hon är verkligen en av mina absoluta favoritförfattare och jag har läst det mesta hon har skrivit. Så nu är tomheten lite extra påtaglig när man vet att man måste vänta på nästa bok hon ger ut! Hoppas det inte dröjer allt för länge tills dess!

#grilla #elgrill #smörgåsgrill #läsa #bokmål #KristinaOhlsson #Isbrytare

Köttet in the making!

Smörgåsgrillen!

Elliot har jobbat hemifrån idag! VAB av kanelbulle (fast det ser onekligen ut som han har bajskorvar på hela tröjan!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards