Alla inlägg den 16 april 2022

Av Helena Häll - 16 april 2022 21:53

Påskaftonen började med lite alonetime för mig själv. Igår hade jag barnen och Martin fick alonetime (han sov). Jag däremot har ju svårt att somna om så jag drack kaffe och läste bok i nedkrupen i sängen medan Martin och barnen härjade i vardagsrummet. Så skönt! Sedan var vi ute på förmiddagen och lekte med barnen i det fina vädret. För att sedan efter lunchen lämna barnen i Martins mammas vård för att shoppa på IKEA. Jag har nämligen fått för mig att nu banne mig ska vi göra något åt vårt sovrum. En lättare makeover så det känns lite mer hemtrevligt. Så vi har idag bland annat köpt sänggavel, sängkappa, gardiner, skenor till gardinerna, ramar till väggarna och även kollat på en eventuell matta. Så nu börjar den lilla makeovern (efter snart 2 år i lägenheten!). Det mest komiska idag var väl när vi står på IKEAS varuutlämning och inte får in sänggaveln i bilen för våra bilbarnstolar är i vägen. Men istället för att montera ner hela baksätet av bilen så ringde vi Fixar-Frasse den äldre (min pappa) som snällt fick komma med en bil utan barnstolar och köra hem sänggaveln.
På eftermiddagen var vi ute en sväng till med barnen och sen kom mina föräldrar hit och lagade mat och bjöd oss på. Mycket gott och trevligt! Nu är man dock rätt mör efter några timmar utomhus, shopping på IKEA och massa mat och en lång dag med våra två vilddjur!

#ikea #sänggavel #shoppa #påskafton #fixarfrasse

06.30 satt jag redo i sängen med kaffe och bok!

Lek på lekplatsen!

Barnfri tid i bagageluckan!

Påskaftonsmiddag!

Kycklingkören är på plats! #påskpynt

Elliot öppnar påskägg!

Tårta!

Tack och godnatt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards