Alla inlägg den 5 april 2022

Av Helena Häll - 5 april 2022 22:34

Ytterligare en tisdag har bara rullat förbi.. tisdagar är en ganska menlös dag men följande har iallafall hänt;

När vi vaknade var det snö precis överallt! (Suck och stön och några svordomar)

Både jag och Martin hamnade i bilkö på morgonen, från oss ut till jorbrorondellen, som i vanliga fall körs på ca 5min, tog idag 20min!

Haft en bra dag på jobbet ändå, full rulle med nästan alla småttingar på plats! Och har börjat ha mina inskolningssamtal idag med, one down!

Lyckades få hem barnen från förskolan utan några större bekymmer. Bad dem klä på Eje så jag kunde bara ta med dem, så fantastiskt att inte behöver bråka med sina barn (det kom sen till middagen istället)

Åt mellanmål och tittade på tv ihop sittandes på mattan tillsammans och sams. (Eller ja mellanmålet åt de vid bordet men tv-tittandet då satt vi på mattan!)

Sen lagade jag mat, ett nytt recept på någon ajvar kyckling gratäng. Supergott!

Men då gick världen under!

Max tappade sin första kycklingbit på golvet och bröt ihop och skulle minsann inte äta något alls. Tillslut fick vi i han lite paprika och pizzasallad! Bra kostcirkel på det!

Sen somnade de (och jag också!) så det var den kvällen det. Men Martin väckte mig och jag har ändå börjat läsa lite i näst sista boken i sagan om isfolket. Men nu ska jag ge upp denna tisdagen! Tur att det är onsdag imon, eller mje, ska jobba övertid! Pust och stön!

Snö! Blää!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards