Direktlänk till inlägg 5 januari 2022

Julklappen är pusslad!

Av Helena Häll - 5 januari 2022 21:02

Ni som känner mig vet att pussla är en av mina stora hobbies! Jag älskar verkligen att pussla! Inte alltid den lättaste sysslan som småbarnsförälder då Max av någon anledning gärna vill köra sina bilar eller tåg i mitt pussel! (Suck och stön!) men för några år sen fick jag en pusselmatta som är supersmidig! Då rullar man bara in sina bitar i mattan och vips så är det barnsäkrat!

Så till julklappen då! Jag önskar mig en pussel som är roligt att pussla sa jag till Martin. Då har min sambo gått och köpt ett ascoolt pussel till mig! Jag blev så glad! Det är ett riktigt sånt girlpower-pussel! Och sen är det runt också! Det är nog första gången jag pusslar ett runt pussel! Och motivet då, 54 kvinnor som har uträttat saker som ingen annan! Riktiga powerkvinnor som porträtterats och med en liten faktaruta till alla varför de är kända. Många av dem kända jag givetvis igen, även om vissa bara till namnet, men vissa hade jag aldrig hört talas om! Men tänk vad jag har lärt mig massa nu samtidigt som jag pusslat en skitkul pussel! Tack älskling för den julklappen!

För er som undrar här är kvinnorna som nu är pusslade på vårt matsalsbord; Oprah Winfrey, Sibyl Lupp, Harriet Tubman, Dr. Mae Jemison, Anita Hill, Ella Fitzgerald, Emmeline Pankhurst, Sophie Scholl, Ellen DeGeneres, Princess Diana, Michelle Obama, Celia Cruz, Jane Adams, Maya Angelou, J.K Rowling, Sunitha Krishnan, Anne Frank, Marie Curie, Jo Pavey, Sandra Oh, Audrey Hepburn, Maria Montessori, Yayoi Kusama, Tarana Burke, Olivia Coleman, Jacinda Ardern, Ruth Bader Ginsburg, Mary McLeod Bethune, Jane Goodall, Serena Williams, Nicola Adams, Margaret Atwood, Helen Keller, Jasmin Paris, Lupita Nyong?o, Junko Tabei, Coco Chanel, Wilma Rudolph, Adele, Alexandria Ocasio-Cortez, Aretha Franklin, Amelia Earhart, Malala Yousafzai, Yusra Mardini, Kathrine Switzer, Rosa Parks, Meryl Streep, Greta Thunberg, Kathryn Bigelow, Josephine Baker, Pat Summitt, Jane Austin, Frida Kahlo och Annie Lennox.

#julklapp #pussel #inspirationalwomen #fantasticfemales #hobby #pusselnörd #fixarfrasse

På julafton fick jag mitt pussel av Martin!

Här är ramen klar och Fixar-Frasse använde den genast till en rondell!

Och sen även som parkeringsplats!

In the process!

Taaaadaaaaa! Nu är jag klar! (Och Martins ständiga fras när jag pusslar, -Va, är du redan klar?!) Jajjamensan!
Nu ska jag läsa lite innan sängdags! Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards