Alla inlägg den 9 januari 2022

Av Helena Häll - 9 januari 2022 20:09

Idag är det då sista dagen på jullovet som tog sin början i slutet av december. Ska jag vara ärlig så känns det som att jag har varit ledig i flera månader. Imorgon på jobbet kommer kännas som jag aldrig varit ledig alls. Martin får dock lite förlängt lov då han gissningsvis får vabba imorgon. De har ju skärpt resterktionerna i förskolan igen vilket jag som pedagog jublar över, men som förälder suckar över. Speciellt med två små barn! Ah! Men men, de växer väl så småningom upp till ett bättre immunförsvar än vad de har nu. Så jullovet till ända och en tredje del av januari har gått. Jag får börja fundera om jag ska ha några mål framåt detta året. Hade ju en lista på 12 saker att göra 2021. Det var kul och jag var duktig typ ett halvår sen fallerade det och jag började jobba och hösten och mörkret kom. Men får nog ta och leta upp den där listan och se vad som blev avklarat och inte och vad som får följa med till detta årets lista. Imorgon väntar iallafall jobb, ny avdelning för min del och mysiga småbarn som umgås med dagarna i ända! Men först en kväll i soffan och njuta av lugnet före stormen.

Varva ner i soffan tillsammans med hunden Hugo. Numer barnens men va min som liten, min morfar köpte den i England åt mig. Jag minns fortfarande hur den satt i skyltfönstret och han inte betalade mer än typ 3 pund för den. Han hade en hatt också, men den är borta men sen (typ?) 1995 har han hetat Hugo och varit min följeslagare, så även nu en söndagkväll 2022!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards