Alla inlägg den 31 januari 2022

Av Helena Häll - 31 januari 2022 20:29

Idag har jag varit hemma med barnen. Inte för att de är sjuka utan för jag har varit sjuk förra veckan och i helgen. (Ja karantänen är också slut nu, för alla i familjen!! Hurra äntligen!) Men i coronaaspekt behöver man vara symtomfri och piggelin i 48h innan man åter kommer tillbaka. Så jag är hemma och stärker mig och vilar upp mig. Vilket inte är så smidigt med två barn i farten. Så min snälla mamma hoppade in och var ute och gick med dom på förmiddagen och sen bjöd hon dom på mellanmål på eftermiddagen! Så jag fick ett litet andningshål. Imon ska barnen till föris igen. Så får vi se hur länge det håller denna gången innan de blir hemskickade eller sjuka igen!

Annars har jag nu precis läst ut min bok! Jag har varit riktigt produktiv i januarimånad. Jag vet i tusan om jag läst så många böcker på en månad innan (möjligvis när jag var mitt uppe i sagan om isfolket serien, vilket jag fortfande har några böcker kvar av). Men jag satte ju ett mål på att när 2022 är slut ska jag ha läst/lyssnat på 50 böcker! När januari nu slutsummeras har jag läst 7 böcker. En riktigt bra start av mig! Kan ju vara så att jag också har slukat böckerna som tv-serien the Witcher bygger på. Det finns 8 böcker totalt om Geralt of Rivia, idag läste jag ut den femte! Sen kan ju en stor bidragande orsak också vara att vi suttit i karantän och att jag själv varit sjuk i corona. En hel del tid har således spenderats på hemmaplan. Och snart är det ju även bokrea!! Tjoho! Jag måste noga överväga vilka fynd jag ska köpa detta året! Men som sagt det är tre veckor kvar (imorgon!) Och fram tills dess hinner jag nog läsa lite till!

Böckerna jag läst i januari:

Andrzej Sapkowski - Den sista önskningen
Andrzej Sapkowski - Ödets Svärd
Andrzej Sapkowski - Alvblod
Andrzej Sapkowski - Föraktets tid
Andrzej Sapkowski - Elddopet
Margit Sandemo - Rop av Stumma röster (del 39 - sagan om isfolket)
Julia Quinn - Ett minnesvärt frieri (familjen bridgerton del 5) (ljudbok)

#läsa #läsmål #böcker #lästijanuari #januaribibliotek #thewitcher #corona #karantän

Ute på tur med mormor!

Fixar-Frasse

Siestamys med Max när Elliot sov!

Mellanmål hos mormor och morfar!

Fokus!

Denna läste jag precis ut! I rättan tid för att hinna räkna in den i januari månads utlästa böcker!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards