Direktlänk till inlägg 25 oktober 2020

Födelsedagsfirande!

Av Helena Häll - 25 oktober 2020 21:28

Idag har det varit kalasdags, inte bara för Martin utan även för mig (trots att jag fyllde förra månaden) men Martins sida hade inte firat varken mig eller martin än. (Ja okej martin fyllde år igår! Haha!) men i vilket fall så bjöd vi in Martins föräldrar och mormor och morfar på lite kalas. Och för att de skulle då se vår nya lägenhet också! (Martins syster med familj kunde inte komma, de va lite krassliga och ska ju snart föda barn snart! Ja kanske inte hela familjen då, men Martina ska ju föda snart!).
Vi hade beställt smörgåstårta från citygross, den är så mumsig! (Sen får vi ju lite extra rabatt med när Martins pappa jobbar där!) och sen hade Martin bestämt att vi skulle ha almonds frysta daimtårta till efterrätt. Hahaha! Men han älskar denna daimtårta (för alla som vill testa finns den i frysdisken på Ica!).

Sen fick vi ju lite paket med!! (Wooopie!) Martin fick en assnygg regnjacka och lite tjockare vantar, så han inte fryser om tassarna! Vi fick också ett gemensamt presentkort på Ikea att köpa grejer för! (Hurra! Hej tv-bänk o soffbord) Sen fick jag (vi) lite nya blommor och en ny kokbok också. Jenny Warséns kokbok snabbt, gott och billigt. (Hon som har jennys matblogg!) Superfin och väldigt inspirerande! Och den verkar mycket tacksam för en småbarnsfamilj! Så här ska det testas nya recept! (Till och med Martin har bläddrat igenom den - kors i taket!). Nu är det dock snart läggdags för mamman och pappan i denna familjen, barnen sover redan. Den där timmen extra vi fick inatt verkar inte ha haft någon inverkan på dessa småbarnsföräldrarna för vi sitter och gäspar ikapp i mörkret! Så vi säger helt enkelt godnatt!

#kalas #födelsedag #smörgåstårta #citygross #daimtårta #almondsdaimtårta #kokbok #jennywarsén #jennysmatblogg #nyarecept

Våra smörgåstårtor, en smörgåstårta citygross och en skinka/ost!

Dags för smörgåstårta!

Max är ute och går med sin ballong!

Vår nya kokbok!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards