Alla inlägg den 31 oktober 2020

Av Helena Häll - 31 oktober 2020 21:48

Idag är det då både halloween och alla helgons dag på samma dag. (De borde inte inträffa så ofta!) om jag fattat allt rätt så är halloween alltid 31okt och alla helgons dag är första helgen i november (typ något sånt) men i vilket fall så är det dubbelt firande idag! Fast egentligen har vi ju inte firat så värst mycket alls. På eftermiddagen var vi ifs och köpte lite godis och gravljus! Och sen åkte vi till först östra kyrkogården och tände ett ljus hos Anna som vi begravde i våras. (Och hennes man med då, men han dog ju -78). Där träffade vi även på Martins kusin Mia, hennes man och deras små barn (våra barns sysslingar alltså) varav de senaste tillskottet kom på min födelsedag! Så kul att ses eftersom de till vardags bor i Västervik. Efter östra kyrkogården packade vi in alla i bilen igen och åkte till nästa kyrkogård, Dunkehalla! Där tände vi ett ljus i minneslunden för min farmor, farfar och faster som ligger där. (Men även en telepatiskt ljus till morfar som ligger i minneslunden i Mariestad!), påväg tillbaka till bilen tog jag även en svängom och kollade till min farfars familjegrav där min gammelfarmor och gammalfarfar ligger.

Nu på kvällen har vi ätit varm smörgåstårta och njutit av vårt inköpa godis så nu mår vi lätt illa av allt överflöd av socker, tur att det bara är halloween en gång om året!

#halloween #allahelgona #gravar #gravljus #kyrkogården #godis

Vi besökte Tant Anna som vi begravde i våras.

Max och jag på kyrkogården!

Tände ett ljus i minneslunden på dunkehalla!

Notera den lilla snigeln som kämpat sig upp!

Happy Halloween önskar bröderna!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards