Alla inlägg den 2 oktober 2020

Av Helena Häll - 2 oktober 2020 23:13

Idag har varit en dag där jag hade behövt ha en paus från att vara mamma till våra pseudotvillingar (nu fick vi det ikväll) men på dagen när martin var på jobbet så hade den yngsta en lite sämre dag, och då skriker han en hel del, varav den äldsta lätt blir lite lidande och får klara sig själv en stund. Men Max han kan med, han tjöt han också en stund när han skulle sova middag. Såpass att han väckte Elliot så han gnällde lite till och tillslut grät jag lite med. Men då slutade Max gråta och ville krama och trösta mig, sen somnade han som en stock och Elliot somnade bredvid, dock bara för fem minuter innan han vaknade igen (men det är en annan story det).

På eftermiddagen var vi ute på dagens andra promenad jag och barnen. Vi hämtade ett paket jag hade beställt och idag hade det kommit till Ica! Det var en mitt första år bok till Elliot (gud vad jag måste skärpa mig med Max bok - men jag har iallafall börjat på den!) och nu har jag en till att fylla i! Och jag som aldrig har tid för något längre! Haha! Kanske möjligtvis att om barnen lyckas sova samtidigt i mer än fem minuter så kanske jag kan börja fylla i lite i Elliots bok och fortsätta med Max bok. Paketet innehöll även en bok (till mig!) den fristående fortsättningen på cold case boken jag läste på förlossningen och bb. Ska bli så spännande att börja med den sen, men först måste jag läsa ut den jag läser nu.

Ikväll fick vi annars cykla iväg och quiza lite när martins mamma kom och va barnvakt en sväng! Och tur var väl det eftersom vi tillslut lyckades åstadkomma en vinst - efter skiljefråga!! Woop Woop! Nu blir det sängen och försöka vila ikapp sig lite över helgen när martin inte jobbar!

#föräldraledig #pseudotvillingar #klivklivöverlev #paket #adlibris #mittförstaår #väg9 #tinafrennstedt #coldcase

Efter lite blod, svett och tårar så somnade de tillslut brevid varandra!!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards