Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Helena Häll - 17 oktober 2020 22:07

Ja, julen är viktig! Men nu syftade jag ju inte på vikten av varför vi firar jul. Vi är inte så religiösa så den biten kan vi hoppa över. Utan lära våra barn vikten av julPYNT! Idag var vi nämligen en sväng på ÖoB (vi skulle köpa dricka på extrapris med det va redan slutsålt) men de hade börjat med sitt julpynt och jag blev lite till mig! Vi behöver nämligen köpa en ny julgran då vi slängde den gamla i flytten nu. Vi köpte ingen men vi kollade (eller jag kollade) på lite olika alternativ. Vi hittade även lite julhattar! Wohooo! Va roligt med julhattar tyckte jag och tryckte på Max en julgranshatt!! Han passade som julgran tyckte jag, va han själv tyckte är oklart, han säger mest mamma trehundratjugofem gånger om dagen. Tror inte att han menar mig alla de gångerna..

Men annars idag har vi gått på promenad hela familjen, vart o hälsat på farfar på jobbet (ja alltså barnens farfar, min är död sen länge och Martins farfar bor på ålderdomshemmet som ligger granne med oss!) men barnens farfar jobbar i affär och vi skulle köpa dijonsenap! (Vi kom ut med tio saker till som alltid..) men med vår dijonsenap lagade vi fläskfilégryta och ris, en riktig omtyckt rätt hemma hos oss! Nu väntar sängen för mig och barnen och gymmet för martin! Natti natti!

#jul #viktenavjulen #julpynt #ÖoB #lördag #julgran #julgranshatt

Min alldeles egna julgrans-Max!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards