Alla inlägg den 21 oktober 2020

Av Helena Häll - 21 oktober 2020 22:00

Idag kom då dagen när jag haft mitt körkort i 10 år! Alltså på riktigt, 10 år! Det är ju galet! Jag minns att jag inte hade sagt något till mina föräldrar att jag skulle köra upp, jag hade ifs inte sagt till någon alls att jag skulle köra upp. Var väl mest ifall jag skulle faila, men jag klarade det på första försöket. Dvs idag för 10 år sen. Sen kom jag hem till farmor och hennes födelsedagskalas och sa typ taaaadaaaa! Lilla farmor som skulle fyllt 97 idag om hon levt! (hon dog 2017) så hon blev i alla fall 93 (nästan 94!) och tänk hon hade aldrig ens ett körkort!

Men för ett tag sen så var vi ju både jag och martin och förnyade våra körkort. Mitt för jag haft det i tio år och martin för han bytt stavning på sitt efternamn. Eller han har bytt håll på sin accent (eller va det heter) i efternamnet och då var man visst tvungen att fixa ett nytt körkort. Men lika bra det för nu gäller ju våra körkort lika länge framöver. (Om Martins inte blir stulet igen) han är nog inne på sitt tredje el fjärde körkort nu och haft det kortare tid än mig.. (han tog januari 2012). Men här nedan ser ni skillnaden på oss på våra körkort.

#körkort #nyakörkort #10årmedkörkort

Som ni förstår är det undre det gamla! Jag ser lite yngre ut! Typ sådär 10 år yngre! Hahaha!

Martin däremot.. ja, han ser knappt ut som sig självt! Hahaha! Ser ut att skilja 20 år på hans kort (tror de skiljer typ 5 eller nått sånt!) men hans nya föredrar jag! (Annars kan man ju tro att han är mitt barn istället för sambo!!) Haha!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards