Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Helena Häll - 3 oktober 2020 21:36

Idag har vi äntligen gjort det! Vi har köpt en ny soffa!! Wooohoooo! Så många pluspoäng till oss (att det BARA tog oss 3,5mån att få tummen ur!) men som sagt nu är det gjort! Men om vi får soffan i år ska vi nog skratta oss lyckliga. Leveranstiden var kolossalt lång! Har vi tur ska den finnas i butiken v 51 och såfall får vi den hemkörd v 52... det är v 40 nu! Alltså på riktigt! Sist vi var inne i affären var det bara 8 veckor leveranstid, nu är den visst uppe i 12 veckor! Galet! Men men den som väntar på något gott väntar på en soffa från MIO av märket bridge med tyget orinoco light grey och ekben! En liten anledning till att vi fick tummen ur just nu var att de hade rabatt på just den soffan vi hade spanat in! Så vi lämnade barnen hos martins syster så de fick ta hand om dem ihop med Martins mamma medan vi beställde soffa (ihop med sjuhundra andra besökare på MIO) men Max och kusin erik hade det visst väldigt trevligt (de hade lyckats länsa delar av skafferiet och Max drack även lite av hundens vatten.. Hahaha!) den ungen är överallt. Idag på förmiddagen hittade jag honom med händerna halvvägs ner i toalettstolen! (Pust och stön).
Efter soffköpet var vi en sväng hos martins mormor o morfar och hälsade på. De blir så glada varje gång de får träffa barnbarnsbarnen. Galet egentligen att ens barn får barn och sen får dom barn! Förövrigt idag så sov båda barnen samtidigt så jag städade min del av skrivbordet och sorterade massa papper som låg där, speciellt var det massa papper om barnen och deras förlossningar, försäkringar, och diverse annat, allt i en salig röra! Så nu är allt det organiserat och insatt i pärmar och tillfredsställelsen är total! Det ska jag tänka på när jag går och lägger mig sen, hur himla fint jag gjort det på mitt skrivbord! Hejja mig!

#nysoffa #mio #miomöbelvaruhus #bridgesoffa #organisera #städa

Här är vår soffa i mitten! (Fast vi valde ekben)

Här står den uppställd i butiken!

Här äter Max frukt hos martins mormor och morfar.

Alltså kolla vilken ordning kvinnan (jag alltså!) har nu!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards