Alla inlägg den 11 november 2021

Av Helena Häll - 11 november 2021 21:46

Alltså på riktigt! Denna veckan har varit vår oturvecka! Iallafall elektriskt sätt! I tisdags startade ju inte vår bil, visar sig att batteriet inte var det piggaste och efter lite laddningar, kontroller och byte av batteri kunde vi idag andas ut att bilen var hemma igen och att vi bara blev 1500kr fattigare! MEN.. På vägen hem ringer Martin och säger att halva lägenheten är svart.. jaha.. eh., ok, jo men jag ringer pappa som får komma förbi, vi möter dock vår granne och ordförande i föreningen som också har samma problem, så pappa vänder hem igen. Efter många kontroller och några totala nedsläckningar så finner de ut att jordfelsbrytaren inte slagit på utan att det någon stans har brunnit i elcentralen till huset på någon sätt, så det var inte bara vi och ordförande-grannen som hade problem, utan ALLA grannar i huset. En del hade ingen kyl och frys, och några hade som oss strömlöst i halva lägenheten. (Jag har pratat med med alla grannar utan en sen jag kom hem från jobbet! Hahaha!) Men vårt sovrum, barnens sovrum och vårt kök (dock ej kyl och frys) var helt dött. Så Medan elektrikerna hade ett längre strömavbrott nu på kvällen så köpte vi mat och gick bort till min pappa o bror (mamma var inte hemma) och våldgästade dem, sen kom vi lagom hem med barnen tills de tände upp vårt hus igen. De har dock bara lagat det provisoriskt tills imorgon då de stänger av all el i hela huset i fyra timmar för att laga det lilla missödet i elcentralen i huset. Ja, alltid är det då nått! Suck! Men nu är tacka gudarna snart den här oturveckan över!

Vår medhavda middag som vi åt hemma hos mina föräldrar!

Skål! Snart är det en ny vecka!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards