Alla inlägg den 1 november 2021

Av Helena Häll - 1 november 2021 20:05

Visst hör ni frasen i ett huvud; vad blir det för mat?! Från det där Per Moberg matprogrammet som heter precis sådär, vad blir det för mat? Har man sett programmet så vet man precis vad jag menar! Det hade nämligen jag och Martin kunnat ropa idag. För när matlagningen vankades så fick Eje sitta med vid köksbänken när vi skulle laga mat. Då gick Max och hämtade sin stol med och skulle sitta brevid. Så satt de där vid köksbänken och åt riven ost (Elliot åt ifs allt han kom åt, såsom vitlökklyfta, lökskal, gurkbit och allt annat möjligt inom hans armlängds radie). De var en så bra hejarklack att vi tänkte de kunde laga maten själv, men sån tur hade vi inte! Det hjälpte inte ens att Max hade varit med vid tillagningen han tvärvägrade att äta något annat än fetaost och majs ändå. Och då åt vi ändå köttfärssås och spagetti. Men han är familjens lilla trotsunge just nu och allt är bara nej! Men det är bara att djupandas och tänka att de är söta när de sover! Hahaha! Nä, de är söta jämt, men en extra portion tålamod hade inte varit fel ibland!

#lagamat #vadblirdetförmat #köttfärsås #barnenhjälpertill

De synkade ostätarna!

Precis när jag tog ett kort böjde Elliot ner huvudet och slog i handtaget i lådan.. Haha! Men det gick fin fint!

Elliot är sjukt nyfiken på vad pappa gör!

Den här fick jag på jobbet idag! Naww! Så mysigt de har det när mamman jobbar och sliter!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards