Alla inlägg den 18 februari 2023

Av Helena Häll - 18 februari 2023 23:42

Nu är helgen nästan förbi, eller ja det är ju söndagen kvar också! Men fredag och lördagen har passerat och jag började helgen med en AW med jobbet. Vi var på Harrys och åt lite god mat, quizade, umgicks och skrattade! Kul att se sina jobbarkompisar i andra sammanhang än på jobbet! Förövrigt kom vi tvåa på quizet med en poäng! Typiskt! (Det hade Martin och resten av laget gjort på olearys med!). Men jag kom hem vid halv elva tiden igår kväll och höll på att regna och blåsa bort på vägen hem! Men efter regn kommer solsken! Och idag har solen äntligen kommit tillbaka igen, även om det har varit svinkallt! Men jag och Elliot tog en promenad imorse och kollade på fordon, åkte hiss och köpte fika på torget! (Max o Martin var och handlade!). Sedan kom dagens roliga överraskning! Jag och tjejerna (nu blev det bara jag, Sandra och Linda! Men vad trevligt vi hade!) hade bokat en asiatisk buffé på stora hotellet i Jönköping. Och de var uppdukat i spegelsalen på det anrika hotellet med livemusik och en buffé med olika plockrätter som ställdes fram på bordet. Alltså sån upplevelse, även om jag kanske inte väljer asiatisk mat i första hand så var det en häftig upplevelse! Det var så lyxigt och proffsigt och fantastisk service! (Menyn kommer på bild nedan) men vi började första delen men lite kalla rätter, sedan varma (ankan va så god!) sedan en efterätt! Jag var så fasligt mätt när jag skulle åka hem att jag hade kunnat rulla hem! Men vad trevligt vi hade och det var så välbehövligt att träffa tjejerna igen! Jag kan leva på det länge! När jag kommit hem från stora hotellet så gick vi ut igen och lekte innan vi tog det lugnt resten av kvällen. När barnen somnat tittade jag på mello och min tippning gick åt pipsvängen idag med! Men hoppas på bättring till nästa vecka! Nu väntar sängen! Vi göra imon!

#aw #asiatiskbrunch #jönköping #storahotellet #tjejgäng

Min AW-burgare igår!

1p efter på quizet!

Tur att jag kunde gå och beskåda min egen pokal (och resten av lagets!) vi är fortfarande regerande svenska mästare!

Jag och mini är på promenad!

Nöjd kille som får åka hiss!

Bullar och semlor från torget!

Menyn till den asiatiska brunchen!

Jag, Linda och Sandra!

Den kalla delen av buffén som kom först!

Den varma delen!

Efterätten!

Vi satt kunglig i den stora salen!

Sen var vi ute och lekte på eftermiddagen igen!

Skål och välkommen åter!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards