Alla inlägg den 9 februari 2023

Av Helena Häll - 9 februari 2023 22:20

Idag har jag börjat jobba lite mer igen. Denna gången 75% av mina 80%, dvs jag är sjukskriven 25% i två veckor till. Sedan får jag jobba på med min fulla tid i två och halv vecka, sen är det dags för titthålsoperation. Min läkare sa nämligen att det är den fortsatta planen och att vi får se hur det utvecklas dig därifrån sen. Överlev tills dess och tänk att de okej att inte orka och bli arg det blir många med kronisk långvarig värk! Snällt sagt av doktorn. Det är snarare min familj som ska överleva mig om mitt magont inte går över snart! Hahaha! Men nu har jag iallafall överlevt två kvällar själv med barnen. Idag var en ganska bra dag, tills Max hoppade i soffan och använde Elliot som landningskudde. Jag lyfte bort han och råkade riva han på bröstet, stackars barn. (Elliot råkade jag riva förra veckan). Så Martin beordrade mig att jag fick klippa av mina fina naglar nu. Typiskt! Ja men åter till kvällen. Vi lekte på eftermiddagen och så hör jag hur Elliot försvinner, han har hämtat en stol och hoppat upp på den, öppnat överskåpet över kaffebryggaren och hämtat sina nappar som ligger där. Företagsamma sketunge! Han var så nöjd och gick runt med sin napp i munnen. Han skulle även försöka få Max att ha napp igen. Men till Elliot stora förtret spottade han bara ut den igen och sa jag har redan slutat med napp. (Stolt morsa va jag då!) Max har ju varit nappfri i 1,5 år nu så inte konstigt att han inte vill ha den. Elliot kommer inte bli nappfri förren han är 15! Men tillslut lyckades jag få tillbaka napparna men då gick han och hällde ut allt havssalt i kaffebryggaren. Så om kaffet imorgon har en bismak av havssalt återstår att se!

Sen ska bara meddelas att mitt Jan van Haasteren pussel av kryssningsfartyget är klart! Tjoho! Det var roligt att lägga! Nu får vi se om jag hinner börja på ett nytt innan jag ska lägga fokus på något annat ett tag. Jag inväntar nämligen någon spännande snart, vad det är får ni reda på då!

Elliot har tryckt in nappen i munnen på Max. Max däremot har klätt ut sig till Pippi och har med sin gympapåse fullpackad med djur.

Jag har slutat med napp Eje säger Max här!

Dagens middag! Korvstroganoff och ris. Jag och Elliot lagade maten ihop. Det var innan han hällde havssalt i kaffebryggaren.

Nu är det klart! Mitt kryssningsfartyg!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards