Alla inlägg den 14 februari 2023

Av Helena Häll - 14 februari 2023 21:30

Idag är det då alla hjärtans dag! Så hur har det firats? Jo med en arbetsdag på jobbet fylld med pyssel och hjärtformade nybaka bröd! (Så söta!). När jag åkte hem så hade jag fått ett paket att hämta ut på Ica. Bara att när jag åkte från jobbet så pågick skidskytte-VM, jag lyssnar på radion och satt kvar på parkeringen utanför Ica bara för jag var tvungen att lyssna på Sebastian Samuelssons fjärde skytte! Ahhh! Det var så spännande! (Jag har sett loppet nu på kvällen!) men efter skyttet, där han sköt fullt, sprang jag in och hämtade mitt paket och sen åkte jag hem och lyssnade på när han snörpligt nog inte hann ikapp Sturla på silverplats! Och gissa vem som vann, jo Johannes! Han startade som 11 i loppet och gick i mål först! Det är galet imponerande! Han åker ikapp och förbi 10 elitidrottande skidskyttar! Och det blev samma pall som jaktstarten härromdagen! Men VM-brons till Sverige igen!! Hurra! Imorgon väntar damernas lopp! Det kan bli minst lika spännande!
Annars har vi sen vi kom hem öppnat mitt paket (som innehöll tvättmedel! Hahaha!) sen lagde vi fläskfilégryta med ris, innan vi tittade lite på tv och sen var det läggdags för barnen. De har för tredje dagen irad somnat i sina egna sängar! (Tjoohoo!) jag har nu på kvällen (samtidigt som jag kollade på loppet!) börjat sortera upp ett nytt pussel! Det blev ett av de jag beställde från nätet nu under rean. Ett Jan van Haasteren pussel som heter the library (passar mig perfekt!) trots att jag har att göra framöver nu med de 2000 bitarna!

Våra hjärtformade mackor på jobbet!

Chefen bjöd på alla hjärtans dag fika!

Barnen ville åka lite bil efter förskolan idag men Elliot somnat som en stock! Haha! Han hann inte sova så länge som tur va!

Mitt paket innehöll tvättmedel!

Mitt nya pussel jag gett mig på!

Tjoohoo VM-brons igen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards