Alla inlägg den 1 februari 2023

Av Helena Häll - 1 februari 2023 21:10

Nu sitter jag uppkrupen i soffan med en kopp honungste och njuter av tystnaden. När barnen somnat pusslade jag färdigt mina 52 bitar som var kvar och sen packade jag ihop hela pusslet igen. Annars idag har vi ju firat namnsdag i vårt hushåll, vår förstfödde son har namnsdag idag! (Till och med tilltalsnamnet!) för idag är det Max dag! Han fick namnsdagsgratulationer av flera som kom ihåg det och när hans gammelmorfar Arne ringde då klämde ungen till med att han fyller år idag. Nja, inte riktigt! Men namnsdag har du! Han var nöjd ändå! Hans lillebror (som förövrigt inte har sitt tilltalsnamn som namnsdag, stackars barn!) firade med att trilla i en trappa på förskolan och fick gå hem och halta på hemmaplan! Men nu ikväll tog han till och med några springturer i hallen så foten verkar klarat sig ganska bra!
Sen på tal om Max-dagen idag, så har jag nu börjat på en ny ljudbok. Och dagen till ära valde jag en bok av en författare som heter (ja ni kan nog gissa!) Max! Max Seeck bok den trogne läsaren. Ska bli spännande och se hur den är, men den har visst fått mycket goda ord! Goda ord (och applåder och guldstjärnor!) är något även jag borde få för mitt januaribibliotek! Det är så omfattande att jag tror jag håller er på halster tills imorgon! Då ska ni få hela (långa!) listan på böcker lästa bara under årets första 31 dagar! Nu ska jag dricka upp mitt te och bara njuta av tystnaden!

Max har namnsdag!!

Valde bok efter dagen! Max Seeck!

Pusslet på 1500 bitar blev klart idag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards