Direktlänk till inlägg 30 december 2022

Summering av årets bokmål!

Av Helena Häll - 30 december 2022 21:21

Nu har jag sammanställt mitt bokmål! Något jag faktiskt är väldigt stolt över! Jag är ju nämligen mästare på att börja med saker och starta upp nya saker för att sedan aldrig avsluta dem, de blir liksom liggande i all evighet. Men detta var något jag verkligen gjorde ända in i kaklet.
Jag hade som mål att läsa/lyssna på 50 böcker under 2022. Jag hade även satt att av de 50 böckerna skulle minst 15 av dem vara ljudböcker. Det är ett snitt av 4 böcker i månaden, förutom två månader där jag va tvungen att läsa 5 böcker. Och jag klarade det!! (med 1 bok för mycket!) nu slappade jag av mig rejält i december, iom att jag redan hade klarat mitt mål. Men 51 böcker blev resultatet! Här nedan kommer lite statistik över mitt bokmål, samt en lista på alla böcker som lästes under 2022!

Antal böcker: 51
Antal sidor: 15305 sidor
Längsta boken: Dan Brown - Den förlorande symbolen 614sidor
Kortaste boken: Margit Sandemo - Klostret i tårarnas dal 221 sidor
Bästa månaden: januari - 7 böcker
Sämsta månaden: december - 2 böcker
Antal ljudböcker: 30 st
Antal vanliga böcker: 21 st
Mest lästa författaren: Margit Sandemo - 35 böcker
Antal böcker med utländsk författare (räknar Margit Sandemo till svenska författare här): 10st
Har förövrigt läst två böcker med samma titel men med olika författare! Irbloss (Margit Sandemo och Elly Griffiths)

Böckerna jag läst under 2022 är följande: (i ordning som jag läst dem)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Den sista önskningen (349 sidor)
- [ ] Julia Quinn - Ett minnesvärt frieri (388 sidor - ljudbok)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Ödets svärd (386 sidor)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Alvblod (323 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Rop av stumma röster (sagan om isfolket del 39) (252 sidor)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Föraktets tid (363 sidor)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Elddopet (375 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Fångad av tiden (sagan om isfolket del 40) (252 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Demonernas fjäll (sagan om isfolket del 41) (252 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Lugnet före stormen (sagan om isfolket del 42) (250 sidor)
- [ ] Jonas Moström - Den omänsklige (445 sidor - ljudbok)
- [ ] Andrzej Sapkowski - Svalans torn (470 sidor)
- [ ] Johan Theorin - Benvittring (409 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - En glimt av ömhet (sagan om isfolket del 43) (252 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Den onda dagen (sagan om isfolket del 44) (249 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Legenden om Marco (sagan om isfolket del 45) (253 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Det svarta vattnet (sagan är om isfolket del 46) (249 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Är det någon där ute? (Sagan om isfolket del 47) (248 sidor)
- [ ] Maria Adolfsson - Felsteg (430 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Trolldom (Häxmästaren del 1) (253 sidor - ljudbok)
- [ ] Kristina Ohlsson - Isbrytare (552 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Ljuset i dina ögon (Häxmästaren del 2)(252 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - När mörkret faller (Häxmästaren del 3) (254 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Ondskans ansikte (Häxmästaren del 4) (253 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Eldprovet (Häxmästaren del 5) (251 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Irrbloss (Häxmästaren del 6) (251 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - De värnlösa (Häxmästaren del 7) (252 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Ritten mot väster (Häxmästaren del 8) (254 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Eldsvärdet r R(Häxmästaren del 9) (254 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Dvärgarop (Häxmästaren del 10) (253 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Skammens hus (Häxmästaren del 11) (254 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Sagor om glömda riken (Häxmästaren del 12) (246 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Klostret i tårarnas dal (Häxmästaren del 13) (221 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Frostens dotter (Häxmästaren del 14) (256 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - In i det okända (Häxmästaren del 15) (248 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Viskningen (Legenden om ljusets rike del 1) (252 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Móri och isfolket (Legenden om ljusets rike del 2) (253 sidor - ljudbok)
- [ ] Elly Griffiths - Irrbloss (Ruth Galloway del 12) (309 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Flickan som inte kunde säga nej (Legenden om ljusets rike del 3) (252 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Dagg och Dimma (Legenden om ljusets rike del 4) (255 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Johannesnatten (Legenden om ljusets rike del 5) (249 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Den utvalde (Legenden om ljusets rike del 6) (250 sidor - ljudbok)
- [ ] Elly Griffiths - Nattfalkarna (Ruth Galloway del 13) (306 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Häxan (Legenden om ljusets rike del 7) (252 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Skräcken (Legenden om ljusets rike del 8) (252 sidor - ljudbok)
- [ ] Dan Brown - Den förlorade symbolen (614 sidor)
- [ ] Camilla Läckberg - Gökungen (Erica Falck serien del 11) (390 sidor)
- [ ] Tina Frennstedt - Cold case Väg 9 (Cold case del 2) (422 sidor)
- [ ] Margit Sandemo - Sol av Isfolket (Legenden om ljusets rike del 9) (248 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Nattsvarta rosor (Legenden om ljusets rike del 10) (250 sidor - ljudbok)
- [ ] Margit Sandemo - Bländverk (Legenden om ljusets rike del 11) (252 sidor - ljudbok)

#läsa #bokmål #stolt #51böcker #ljudböcker

Undra vad jag ska välja härnäst? Jag får nog satsa på att göra om detta nästa år! synd bara att jag nästan är färdig med Margit Sandemos boksvit!

 
 
Ingen bild

Mamma

30 december 2022 23:46

Imponerande 👍❤️!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards