Alla inlägg den 15 december 2022

Av Helena Häll - 15 december 2022 21:40

Denna veckan har jag varit hemma från jobbet för min mage har ballat ur. Ja alltså inte magsjuke ballat ur, utan den gör ont och är svullen och efter runtslussning mellan ställen och uteslutning av fel i vissa partier så har jag fått lämna prover i parti och minut och så även idag. Men efter provtagningen skumpade jag och magontet och la på våra julkort, hämtade ut ett paket och köpte en present till mig själv! En uppmuntran för god kämparvilja när magen gör ont hela tiden! Jag köpte mig en iskubslåda i hårdplast! Tjoho, vilken present! Men har velat ha en till (vi har bara en sån vanlig traditionell och den fick vi ärva av Martins extra-mormor när hon dog!). Men nu har vi två!! Annars har Martin vabbat för barnen som hostar (eller Max hostar mest nu) innan var det Elliot, nu är det Max! Förhoppningsvis är det över till jul nästa vecka!
Men vi tog oss ut en sväng (nätta 2h i svinkyla!) men barnen fick första gången på länge åka vagn, mest för att de inte skulle anstränga sig så mycket! Och jag själv gick sånt snigeltempo att jag höll på att frysa fast! Men lite rörelse hjälper alltid mot magont! Nu ska jag sova (det hjälper också en att må bättre! Om man inte har barn som hostar som dårar på nätterna!)

Tjoho min nya present!!

Prover (igen!)

Julkorten är på posten!

Promenad i kylan!

Nya talavidskolan börjar växa sig fram nu! Så fint att det nybyggda är i samma tehelstensstil som de andra! Där har vi många generationer som gått!

Jag och Martin fnissade lite åt skylten vi hittade på vår promenad. Martin undrade om han fick öppna en nagelsalong också!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards