Alla inlägg den 3 december 2022

Av Helena Häll - 3 december 2022 20:53

Ja nu verkar jag kommit in något varannan dag mode typ. Som ni märkte så uteblev inlägget (igår igen) för jag somnade (som vanligt!). Vintermörkret och två småbarn tar kål på mig! Men snart har vi klarat av ett år till i våra liv och vi alla blir visst bara äldre (på gott och ont!). Men något annat jag klarat av iår som jag faktiskt (för en gång skull) slutfört är mitt läsmål! Jag är ju annars mästare på att påbörja saker som jag aldrig avslutar! Men detta har jag nu lyckats slutföra ända in i kaklet! Jag hade som mål att under 2022 ha läst ut/lyssnat klart på 50 böcker! Det är ett snitt på 4,16 böcker i månaden! Det är när man ser det så ett ganska mastigt läsmål för en småbarnsförälder till en 2-åring och en 3-åring! Men I DID IT!!! Idag lyssnade jag färdigt på årets 50:onde bok! Med nästan en hel månad till godo dessutom! Jag funderar redan på att ha samma mål till nästa år. Men då får jag nog kämpa mer eftersom Margits Sandemos bokserie snart är slut! De är annats väldigt tacksamma då de bara ligger runt 250 sidor boken! Så tack Margit Sandemo för jag klarat mitt bokmål! Jag firar med en sangria!

Men i november spurtade jag lite med något fler böcker en snittet de senaste månaderna. Och jag läste fler vanliga böcker än jag brukar också. Vissa månader har det bara varit ljudböcker men nu så var det för en gång skull fler vanliga böcker! November månad bjöd på följande böcker ;

Margit Sandemo - Skräcken (Legenden om ljusets rike del 8) (ljudbok)
Dan Brown - Den förlorade symbolen
Camilla Läckberg - Gökungen (Erica Falck serien del 11)
Tina Frennstedt - Cold case Väg 9 (Cold case del 2)
Margit Sandemo - Sol av Isfolket (Legenden om ljusets rike del 9) (ljudbok)

Jag klarade det!!! Tjoohooo!

Sangria firar vi med!

Gårdagens mellanmål hos mamma och pappa!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards