Direktlänk till inlägg 27 augusti 2022

Regnig lördag med fika och ny restaurang!!

Av Helena Häll - 27 augusti 2022 20:23

Idag har vädret varit minst sagt varierande! Men till stora delar mulet och regnigt! Man blir lite matt och trött av sånt sketväder! Men vi hatande försökt hålla igång bra idag! Vi har tvättat och städat lite. Och på förmiddagen var vi ute och lekte innan vi gick till torget och köpte bulle och blommor! Bullarna höll Max hårt i hela vägen hem sen! Vi smygsmakade en när vi kom hem från torget, en liten pre-lunch! Efter lunchen tog Martin med sig Max till Ica-maxi och handlade och medan Elliot sov så passade jag på att städa! Eller ja Tage dammsög ju (vår robotdammsugare) och sen svabbade jag golven efteråt. Vi har nog någon sån funktion på dammsugaren med, men vi har aldrig använt den! När handlingen var klar och Elliot väckt så gick vi bort med resten av fikat till min mamma och fikade där! Sen lekte de lite i 300 km i timmen innan vi hoppade lite i pölarna på vägen hem. (Tills Max puttade Eje så han satte sig i en vattenpöl med mjukisshorts så vi fick gå hem för han var dygnsur!).

Till kvällen hämtade vi mat från (ytterligare) en ny hamburgerestaurang typ. De har nog annat på menyn i och med att de heter BBQ Corner! Men förstod de som att de var hyfsat nyöppnade på öster i Jönköping! (I Lilla Paris gamla lokaler). Och nu hade de ett erbjudande på hamburgare med pommes för 99kr (eller ribs eller familjebricka med grillat för 4pers) så vi beställde det idag, en burgare till mig, en till Martin och en som barnen fick dela på! Och kan säga att mätt blev man! Det var mycket mat, god hamburgare och varma och frasiga pommes och potatisklyftor! Vi fick en burk coleslaw till också! Den var väldigt krämig och god! Så definitivt en tumme upp för BBQ Corner i Jönköping!

#jönköping #lördag #regn #fika #torget #BBQCorner #BBQCornerJönköping

Lek utomhus innan torget!

Köpt bullar på torget!

Fika och lek hos mormor! (Att de fastnade på bild i deras tempo är bra jobbat!)

Bra med mat!

God hamburgare!

 
 
Ingen bild

Mamma

28 augusti 2022 15:27

Så himla trevligt och mysigt med besök ❤️❤️ även om det gick i 300 km!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards