Alla inlägg den 31 augusti 2022

Av Helena Häll - 31 augusti 2022 19:58

Idag är det fem år sedan min farmor dog! Hon är en människa jag ofta kan komma på mig själv med att jag verkligen saknar att ha kvar i mitt liv! Jag har så mycket kvar att berätta för henne, speciellt om all släktforskning! Hur mycket jag har hittat och utvidgat släkten sen du lämnade oss för fem år sedan. Så när jag kom hem idag så hade Martin tagit med barnen på promenad så då passade jag också på att ta en egen barnfri promenad till kyrkogården och sa hej till lilla farmor (och farfar, och faster! Och alla andra släktingar!) så skönt att få promenera själv, vet inte när jag gjorde det senast! Efter kyrkogårdsbesöket mötte jag upp Martin och barnen. Barnen hade fått ballonger av människor från valrörelsen! De sket väl i vilket parti de hade på ballongen, de hade ju fått ballong!! Wow! Elliot har varit så fäst vid sin ballong från feminist intiativ att han vägrat och släppa den! Han har suttit med den i soffan och tittat på TV ihop med sin ballong. Max har lagt sin i hallen (hans va från KD) men det var mest för att han var sur när vi kom hem från promenaden!

#farmor #släkten #släktforskning #kyrkogården #ballonger #pseudotvillingar #småbarnsförälder

Här är hon min älskade farmor!

Här är farmor som nyfödd med hennes mamma Svea!

Välkommen till kyrkogården!!

Sitter i minneslunden och snackar med de döda!

Barnen fick ballonger!

Sen satt de i en trappa och tjurade! (Eller mest Max tjurade!)

Stans nya feminist kommer ha träningsvärk i armen imorgon efter att ha suttit och hållt sin ballong sådär hela kvällen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards