Direktlänk till inlägg 3 augusti 2022

Lunch, kyrkogården och quiz!

Av Helena Häll - 3 augusti 2022 22:54

Idag började vi förmiddagen med att dela upp barnen. Det var inte meningen från början men det blev bra ändå. Jag och Max började med att gå och slänga sopor, sen plockade vi svarta vinbär tillsammans innan vi tog en tur till friadalen och lekte på lekplatsen innan vi gick hem och barnen fick lunch! Själv gick jag på mysig långlunch med Anna! Så himla trevligt! Vi åt fish and chips på pescadores (oh my vad gott!) sen satt vi där och pratade och planerade för en ev. spa-helg framöver! Åh så trevligt det med!

Efter långlunchen åkte vi till andra sidan stan och gick på kyrkogården! Vi sa hej till Martins farfar och även Anna, eller som Max upprepade 10ggr -Pappas extramormor Anna! Sen passade vi på att hänga i angående gårdagens trend om John Bauer (vi var ju på länsmuseet och hans sagovärld igår!) så idag spanade vi in hans (och hans familjs grav) som även den ligger på östra kyrkogården. Där begravdes de efter att ha legat på Vätterns botten i 4år!! (Lite äckligt kan man tycka, undra hur de såg ut när de plockades upp). Sen tog vi till barnens glädje svängen förbi lekparken för att sedan gå över bron och upp på andra sidan för att säga hej till sista anhalten på kyrkogården, min farmors farmor och farfar! (Coolt ändå med gamla gravar!) Farmors farfar dog bara två år efter John Bauer men när han begravdes, låg fortfarande John och hans familj på sjöbotten. Så tekniskt sätt den äldsta graven vi besökte idag.

På kvällen lämnade vi över barnen i mina föräldrars vård och gick och quizade och käkade mat på bishop arms tillsammans med fler andra quizare! Det var dock sjukt svårt (eller så är vi ur form nu när vi har småbarn!) men vi hade några rätt men det var inte överdrivet många, men hade vi slagit ihop våra två lag hade vi nog banne mig vunnit då vi kunde lite olika saker.

#barntid #friadalen #lek #lunch #pescadores #jönköping #tändsticksområdet #fishandchips #kyrkogården #johnbauer #släktvisit #quiz #bishop

Jag och Max plockar bär!

Långlunch med Anna! Så gott!

Kyrkogårdsvisit!

Johan Bauers grav!

En sväng på lekplatsen!

Martin och hans mamma på quiz!

Barnen kramades när vi var borta! (Nawwww, jag dör lite vad söta de är!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards