Alla inlägg den 22 november 2020

Av Helena Häll - 22 november 2020 20:57

Idag har vi äntligen fått träffa lilla kusinen som ska heta Elsa, den lilla damen i skaran av annars tre grabbar! (Mina två grabbar och Elsas storebror Erik!) så om det inte skulle bli fler barn från martin eller hans syster nu, så kommer Elsa vara väl omhändertagen.. (eller så får hon hålla koll på tre killar!) vi tog iallafall en liten promenad med Martina och bebisen och passade på att ge en liten present vi köpt.

Annars idag har vi städat lite innan vi hämtade hem Max från Martins föräldrar. Förövrigt när jag väl var där och hämtade han så passade Martins mamma på att klippa mig! Det rök några centimeter med hjälp av kökssaxen. Men va skönt att slippa alla tovor och slitna toppar!
Vi har även hunnit med en Max-vurpa på parkeringen som resulterade i en blå bula i pannan på ungen. Sen har vi också rotat fram lite julsaker och kollade över vårt utbud av adventsljusstakar och stjärnor och tomtar och luvor och kulor och ja, allt möjligt juligt vi kunde hitta! Nu har vi en vecka på oss att hitta på lite smarta lösningar så Max inte river ner stakarna det första han gör!

Annars för er som har varit dönyfikna på om vi kom ur vårt osociala tillstånd igår; svar Ja, det gjorde vi. Vi spelade spel och åt chips precis som planerat. Vi spelade quizza med Qube; tema flaggor och länder. Och vet ni JAG VANN! Ha!

Gårdagens spelvinst!

Lite av mitt hår som rök av idag!

Promenad med Martina och lilla nya kusinen Elsa

Lilla söta kastanjeoutfiten som vi köpte till Elsa! (Förövrigt Lindex har så mycket fint till barnen!)

Max va mycket nöjd med tomteluvan vi hittade bland julsakerna.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards