Alla inlägg den 11 november 2020

Av Helena Häll - 11 november 2020 21:56

Idag när martin kom hem från jobbet fick jag en stund för mig själv, jag fick gå ut och gå! Först var jag tvungen dock att kila ner till Konsum och köpa parmesan så vi kunde äta carbonara. Lite svårt att äta carbonara utan parmesan, är ju liksom en nyckelingrediens! Så med parmesanosten nerknycklad i jackfickan gick jag upp mot stadsparken för att få några minuter bland lite träd och utan några bilar. Jag går ju annars ofta i stan med barnen så Max ska underhållas tillräckligt för att inte tröttna i vagnen. Men nu gick förstås själv, så genom stadsparken gick jag men vid stadsparksvallen hamnade jag mitt i händelsernas centrum (nästan) men helt plötsligt var hela stadsparken avspärrad med polistejp och flera polisbilar på plats och patruller med poliser! Men precis då pratade jag med Anna i telefonen och hon kunde läsa den låsta artikeln från jnytt så vi fick reda lite mer på vad som hade hänt. Man blir ju allt nyfiken, men det är väl alla deckares fel. Tur att jag inte lyssnade på en riktigt psykologisk deckare då hade jag nog blivit ordentligt uppskrämd i mörkret med alla avspärrningarna. Men hem kom jag oskadd och parmesanosten hamnade i carbonaran, så nu blir det inga mer äventyr idag!

#stadsparken #jönköping #parmesanost #carbonara

Bilden är tagen nedifrån berget. Var ju tvungen att gå ner en annan väg än den jag tänkt pga avspärrningarna.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards