Alla inlägg den 18 november 2020

Av Helena Häll - 18 november 2020 22:45

Snart är det mindre än månaden kvar till julafton. Den här hösten har bara skitit till, vad hände liksom? Nu har vi snart betat av ytterligare än vecka, nu tänker ni nog att jag blev lite förvirrad, men det är ju ändå onsdag. Då går det ju utför nu, bara torsdag och fredag kvar sen är det helg!

Men idag har ju härliga julen gjort lite avtryck på vår mörka Corona-höst. Idag blev det dubbelt juligt avslöjande när det både släpptes årets julklapp OCH vem som skulle bli årets julvärd! (Brukar de vara samma dag eller blev det bara så iår?!) i vilket fall så blev årets julklapp ett stormkök! Kul tycker jag som jobbar på en förskola där vi jobbar med mycket mulle! Så stormkök använder vi titt som tätt när vi lagar mat i skogen. Jag har även köpt ett stormkök hem till vår familj iår (innan detta blev årets julklapp - jag var lite förutseende där!) men vi har inte använt det än, vi har fött barn och flyttat och lite andra små projekt. Måste implementera i min familj att det är kul att laga mat ute också. Så kontentan blir, ni behöver alltså inte köpa årets julklapp till oss för det har vi redan ett!

Sen kommer vi till årets julvärd! Jag läste precis innan det släpptes att David Sundin var favorittippad (han är överallt numer) men förlåt David du blev golvad av den bäste de kunde hitta! Alltså Lars Lerin som julvärd! Så mysigt! Läste lite kommentarer tillhörande svts sida på facebook efter nyheten att Lars Lerin blev årets julvärd, det var inte en ända negativ kommentar! Det gjorde mig glad, riktigt glad! (Det var dock några få som inte visste vem han var.. Hmm.. undra vad de har levt i för värld?!) så om det är något vi behöver vi Corona-mörkret så är det Lars Lerin!

#julvärld #åretsjulklapp #stormkök #LarsLerin #jul

En stormig bild på vårt stormkök! Vi har det i balkongförrådet och jag fick för mig att ta bilden när jag inte hade några byxor på mig, så jag höll på att frysa ihjäl därav den perfekta skärpan och tydliga motivet!

Lars Lerin blev årets julvärd! Hurra!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards