Alla inlägg den 8 september 2022

Av Helena Häll - 8 september 2022 21:14

Ja eller den huvudrubriken blev ju kanske lite knasig då personen som dött och min hemmagjorda sylt inte har med varandra att göra mer än att det hände på samma dag!

Jo, för Queen E är död! Drottning Elisabeth av England tackade idag för sig efter 96 år på denna planet. Storbritannien och resten av världen är i landssorg. En av världens mest kända (och populära) personer som för tillfället levde (fram tills idag) är nu död! Så himla tråkigt, hon är en sån där person som man tänkte skulle leva för evigt! Men nä, inte hon heller! Synd, för jag tror världen hade behövt henne lite till! Men nu får himlen (eller var man nu hamnar!?) en stjärna till att ta hand om! Nu börjar kyrkklockorna att ringa här utanför också! Skulle tro att även de har nåtts av budskapet nu (Tror inte någon gifter sig Kl 21 en torsdag nämligen). Vila i frid kära lilla Queen E!

Själv har jag nämligen passat på att göra sylt idag (på tal om något helt annat!). Vi plockade ju massa svarta vinbär för en evighet sen och jag har tänkt länge att jag ska göra sylt av dem efter min farmors gamla recept! Så idag var mina barn sams och lekte tillsammans och jag hade lite tid över. Så vips så kokade jag svartvinbärs sylt! Alltså den blev så god (kanske för det är hälften socker i typ!) men den smakar precis så som jag minns den från barndomen! Även barnen älskade den! De åt den till kvällsmat med yoghurt också såväl säga, inte bara sylten!

#queenelisabet #drottningenärdöd #kokasylt #svartvinbärssylt!

Lasangemiddag med mina grabbar när Martin jobbar kväll!

Vi byggde även vårt hus idag! Vi bor på tredje våningen!

Sen hjälptes vi åt att tömma tvättmaskinen!

Sen började syltkokandet!

Koka, koka, koka!

Tadaaa! Svartvinbärs sylt!

Nu avslutar vi kvällen i ensamhet med en glass och en god bok! Resten av familjen har redan somnat!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards