Alla inlägg den 9 oktober 2022

Av Helena Häll - 9 oktober 2022 21:54

Nu ligger jag redan nedbäddad för den här helgen! (Måste helgerna gå så fort?). Men dagen har bjudit på något lugnare tempo än igår och bättre humör från barnen så over all blir kontentan bättre! Vi åt iallafall frukost jättesent idag så vi var nog inte klara förens vid tio-snåret! Då sken solen så vi bestämde oss för att gå ut och skjuta lite på lunchen. Vi var ute i över 2,5h! Det var ju så himla härligt väder! Så först lekte vi på förskolegården på området. Sedan gick vi på upptäcktsfärd och hamnade på st pauligatans lekplats. Där var det två lite äldre barn som lekte och hade med sig mackor de skulle fika med. Min yngsta son är ju något översocial och måste vara en av stans största stalkers. För han klev ohämmat fram och ställde vid busken där de satt och stack i huvudet och tittade på dem. Den stod han kvar där och glodde tills jag och Martins tillslut skämdes lite för vår stalker-son och började gå bortåt Talavid! När vi kom till barnens kusiners farmors hus så var barnen kusin hos henne och plockade äpplen. Så vi blev inbjudna på äppelplockning och matning av fiskarna i hennes damm! Barnen var överlyckliga! Och vi fick med oss en stor påse äpplen med oss hem från Karin!
Så medan eftermiddagen inte innebar så mycket utevistelse så passade vi på att möblera om i barnens rum och vi testar oss fram i hur vi vill ha det nu när Max fått sina nya säng. Han verkar behöva vänja sig lite verkar det som, inatt vaknade han 04.00 och ropade mamma, mamma, Max är vaken! (Suck!) Martin lyckades söva om honom (vilket han inte ens minns själv, vilket är det bästa, därför får han ta nätterna, för minns inte ens att han gått upp, medan jag blir klarvaken!). Men i vilket fall så lagades det fläskfilégryta till middag och efter det kom den efterlängtade belöningen för att ha plockat massa äpplen. Nämligen äppelpajen! Barnen var så nöjda och glada och trots överflöd av socker i pajen så somnade de fort som attan båda två! (Elliot sov ingen middag idag heller!) så nu ligger jag här i väntan på John blund! Och ska försöka glömma bort att jag jobbar till 18 imorgon!

Lek tillsammans i buskarna på förskolegården!

Här står den lille stalkern! Inne i buskarna sitter alltså två barn och fikar och Elliot står och glor på dom! Hahaha!

Sen var vi hos Karin och plockade äpplen!

Massa äpplen!

Max, Elliot och kusin Erik plockar äpplen!

Max läser för Elliot! Nawwww! (Elliot låg inte still och de gjorde inte Max heller för den delen)

Knäckig äppelpaj!

Nom nom nom!

Vi använde oss av Camilla Hamids recept! Den blev supergod!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards