Direktlänk till inlägg 24 september 2022

Källarrensning!

Av Helena Häll - 24 september 2022 19:49

Idag har varit en väldigt produktiv lördag, iallafall för mig! Jag har rensat i vårt källarförråd! Jag har fått mycket hjälp av min mor, lite hjälp av min sambo och lite själpning av mina två barn! (Som mest hällde ut saker eller gick iväg med det). Men det blev skillnad! Vi fyllde hela hissen med skit som skulle slängas eller va trasigt! När jag började kom vi knappt in i förrådet! Så lyfte ut saker i hela gången och började organisera. Min önskan är att en dag har hyllor där jag bara har genomskinliga platslådor, uppmärkta med rätt saker! Men en bit är jag på väg kommen. Jag har dock inga hyllor än, men nästan hälften är nog i uppmärkta genomskinliga lådor! Anledningen till detta lilla ryck är att vi har en container som står på vårt bostadsområde denna helgen och som alla får fylla med skit! Detta gör vår bostadsförening en gång om året, så bra! Hela containern brukar vara fylld och vi behöver inte åka till sortergården utan bara bära ut det till containern på parkeringen. Så idag drog vi vårt strå till stacken och kunde i gengäld gå in i vårt förråd! Kanske att vi kan ta en omgång till imorgon, vem vet!

I början var det grejer överallt! (Den tomma golvytan ni ser är för att alla de sakerna stod ute i gången)

Här var det saker i gången! Plus bakom mig och runt kröken där framför!

Ett tag hade jag råkat bygga in mig längst in i förrådet!

Här var hjälppatrullen på besök! Elliot i sin igelkottsmössa leker med Lego, Martin spelar gitarr och mormor jagar efter Max som kör resväska ute i gången! Sa jag att de hjälpte till verkligen?

Klar för idag! Nu kan flera personer vistas i vårt förråd samtidigt! Ett stort framsteg!

Hissen är fylld med saker som ska slängas (förutom vår trappstege då) den använde jag för att nå överallt. Det gjorde också att jag rev mitt finger i källartaket! Är inte varje dag en kort person kan säga att jag rev mig i taket!

 
 
Ingen bild

Mamma

24 september 2022 22:38

Gott jobbat 👍👍!

Helena Häll

24 september 2022 22:49

Tack detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards