Alla inlägg den 30 november 2012

Av Helena Häll - 30 november 2012 16:26

Alltid! Så är det alltid! Man får gå och mysa och plocka bland prylar och pinaler (oftast är de prylar som gör en extra lycklig!) så även idag! Jag slutade tidigt idag, har vart en riktigt mysdag på jobbet idag, knappt inga barn (då sjukstugan fortsätter) och all tid i världen att få egentid med allihopa! Första snön föll inatt så vi var ute och åkte stjärtlapp innan lunch och efter lunchen målade jag med hjälp av barnen upp årets julkalender på två fönster! Första kommentaren var; -Men fröken man får ju inte måla på fönstren.. Men sen när jag förklarade varför vi gjorde de så var de okej och någon frågade -Fröken ska vi ha choklad i kalendern? (höhö, nej detta är ingen chokladkalender!) men barnen bestämde att alla dagar vi är på pelikanen ska vara svarta och alla dagar vi ska vara lediga och vara hemma de skulle vara röda! :)
Efter jobbet åkte jag och shoppade på blomsterlandet och ekohallen! På blomsterlandet köpte jag massa dekorationer till de blomsterarrangemangen jag och mina tjejkompisar ska göra imon! De var så mysiga och fina så imon ska de pysslas av bara satan! ;) sedan på ekohallen hittade jag äntligen en trälåda till badrummet och ha toalettpappret på, blev superglad!! Sen köpte jag två nagellack och två nya pocketböcker med! Yiihoo vad mycket roligt jag fick.. :) (okej då.. Köpte..)


Två övriga glädjeämnen idag var gårdagens byte till vinterdäck.. Har vädergudarna lyssnat på mig tro? Jag byter till vinterdäck och morgonen efter vaknar man upp med vinterns första snötäcke! Och rejält var det också.. Den andra glädjeämnet var vykortet från Japan som idag låg i hallen! Tjoho! Tack snälla kusin vitamin för de! :)

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards