Alla inlägg den 21 november 2012

Av Helena Häll - 21 november 2012 17:35

Idag har jag knäckt en sax! Eller ska det erkännas så var det bara plasthandtaget på saxen som rök! Men det är ganska bra jobbat det ändå för att vara mig! Inbillade mig att det var hemkomsten från gymmet som gav effekt direkt! Höhö.. (bild kommer sist i inlägget, om mobilen vill ladda upp den vill säga! Blir lite hipp som happ när man bloggar från mobilen ibland!!)
Som sagt åter till min enorma Pippi styrka som jag fått för dagen! Måste vart för jag kände mig ganska pigg när jag väl började träna idag.. När jag klev in genom dörren till gymmet tänkte jag ungefär -Jag vill hem, ta mig hem och bädda ner mig! Sen.. Körde jag över min inre röst med mitt enorma psyke och gick till löpbandet. Vanligtvis brukar jag försöka springa 15min och gå lite också.. Idag fick jag ytterligare ett av veckans knäppa påhitt, när jag sprungit i 15min så tänker jag -en minuter till orkar du Helena.. Och så fortsatte det i tre minuter till tills jag rannsakar mig själv och får för mig att jag orkar 20min! Det gjorde jag också! Tänk vad mycket ens hjärna spökar med en ibland, i många avseenden! Efter all löpning och promenad så drog jag till med ett hårt gympass! Jag är så jävla duktig! (var bara tvungen att säga det! Höhö)

På tal om tjuvlyssningen på en av stans alla idioter så var även detta på Friskis och Svettis idag.. En kille förstår inte varför han måste betala för att han uteblivit från ett möte med en gyminstruktör.. Hon försöker förklara att gyminstruktören åker ju dit för hans skull eftersom HAN bokat tiden med instruktören.. -Jaha.. Jag fattade inte att jag var tvungen att säga till om jag inte kom.. Svarar killen! Ursäkta är han helt dum i huvudet eller? Fattar han inte bättre själv, undra om han fattar att man är tvungen att säga om man inte dyker upp på ett läkarbesök, tandläkarbesök eller varför inte en romantisk middag för två?! Ibland kan jag få lite panik på alla idioter som finns överallt!

Jobbet har förövrigt idag varit en stort och mycket välbehövligt andningshål! Skolan hade studiedag så alla 15-timmars barn var extralediga och på det har vi värsta sjukstugan och vips så hade vi sex av arton barn där och all personal (4stycken!!!) Två tredjedelar av barnen var inte där idag, på en helt vanlig onsdag! Vi passade därför på att göra partyhattar tillsammans med barnen det är ju ändå bara lillördag en gång i veckan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards