Alla inlägg den 20 november 2012

Av Helena Häll - 20 november 2012 20:17

Är nog det sista yrket jag någonsin skulle välja och jag så sjukligt svårt att förstå att man HELT frivilligt väljer att utbilda sig till detta! Anledningen till att denna tanke slog mig var att jag idag på morgonen gjorde höstens tredje tandläkarbesök! Åh nej, jag har verkligen bra tänder och kan stoltsera med att aldrig under 26år haft ett enda hål! Däremot har jag denna jävla tandstenen, som fastnar extra dessutom i min gömda tandställning på baksidan av tänderna! Så 310kr fattigare och tandstenslös var jag efter mitt besök idag.. Tandläkaren säger; -ja då kallar vi dig i april igen... Och jag hinner tänka 700paniktankar om detta, tror hon inser det och tillägger glatt.. -Ja, 2014 alltså! Jag kan andas ut igen!

Dagen på jobbet har förövrigt var lång även idag 9-18 men har ändå varit liten andningspaus då deverse sjukdomar drabbat vår avdelning denna veckan! Vi har blandat orange tillsammans med barnen bland annat!

Efter jobbet fick jag för mig att träna även idag!! Kan ju undra vad de tagit åt mig, men kan vara den stundande semestern som hägrar! Mindre än 50 dagar kvar!! Ahh!! I vilket fall blev det 5km Powerwalk och 1km springning (springning även idag, hör och häpna!) sen när jag kom hem gjorde jag lite strykeövningar som är bra för min rygg :) Nu sitter jag nyduschad framför äntligen hemma och myser! Har precis ätit lite curryräkgryta som jag lagade i söndags, lovar att återkomma med receptet för den var himla mumsig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards