Alla inlägg den 17 november 2012

Av Helena Häll - 17 november 2012 12:11

Imorse hade jag drabbats av denna förtvivlade sjukdom! Ångesten när den är som värst.. Jag har varit dålig på att träna denna veckan då jag inser att en promenad runt munksjön på fem dar är INTE okej! Sen kommer undanflykterna att det har vart så mycket annat, ne nu är det skärpning tänker jag VARJE gång! Och igår åt vi hämtpizza, Åhh i love it! Jag älskar verkligen pizza och sen drack vi lite vin.. Och vips när jag vaknade idag hade jag drabbats av den hemska pizzaångesten.. Det som kom upp i huvudet var mitt samtal med min gamla gymnasieklasskompis Maria som numer snart är dietist och hennes ord om hur mycket kalorier och skit det är i en pizza!! Baaahhhh!! Jag som älskar dessa flötiga pizzor med beanisesås på! Hihi..
Vad gjorde jag då åt saken?!? När vaknade imorse så klädde jag på mig träningskläderna och åkte till gymmet! Ibland förvånar jag mig själv så till den milda grad! Sen tränade jag i 70min både kondition och lite allsidigt ben (framför allt låren) magen och ryggen! Skulle min sjukgymnast läsa detta nu skulle hon jubla! För att tilläggas så sprang jag 15min utan att stanna! Tjoho, trotsa astman! (ja, jag hade tagit mina mediciner innan..)
En lite övrig reflektion var att jag träffade hela två pappor från jobbet, en i min nuvarande barngrupp och en i min förra barngrupp! Så vet jag var alla dagispappor håller hus på lördag förmiddag.. På gymmet!
Efter en glad och trött Helena lämnat gymmet så åkte jag till mitt lokala bageri, Annie Johanssons bageri som ligger ett och halv kvarter från mig och där köpte jag mig nybakade frallor till frukost som jag nu sitter och avnjuter med en kopp kaffe och lyssnandes på ljudet från min älskade diskmaskin! Fan det här var en ganska bra morgon trots allt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards