Direktlänk till inlägg 17 september 2023

Himmelsby dag 2

Av Helena Häll - 17 september 2023 19:48

Då var det dags att förtälja om dag 2 på vår mor och dotter resa till himmelsby spa. Vi började dagen med att vakna upp på vårt rum, som bara det är en egen historia. (Vi bad att få dela rum, då fick vi ett minimalt rum med typ obekväma våningssängar som fälls ut från väggen, en toalett och inget fönster på rummet). Men som sagt det är en annan historia! Vi fixade oss iordning och började med frukostbuffén som var väldigt god! Efter det packade vi ihop alla saker, checkade ut för att kunna spa resten av förmiddagen. Vid halv elva hade vi Fiskpedikyr behandling där vi fick stoppa ner våra fötter i små akvarium med fiskar som mumsade så gott på oss! Det var en upplevelse till att duga. Kul att ha testat det! Efter Fiskpedikyren hade vi torrvattenmassage, det var som att ligga i vattensäng med inbyggda jetstrålar som masserade kroppen! Så härligt! Där hade vi kunnat ligga i timmar och bara njuta! Efter behandlingarna och lite mer spa:ande så gjorde vi oss iordning för att även få lunchbuffé! Även denna gången var maten jättegod och jag är mätt fortfarande flera timmar senare! Vi tog en sista promenad runt himmelsby och sträckte på benen innan vi satte oss i bilen för att åka hemåt! Väl hemma igen har Max varit arg och frustrerad hela kvällen för han vill också bo på hotell, bada och äta äppelpaj! Så det har han tjatat om i två timmar nu innan han somnade. Får se om det håller i sig tills imorgon också. Men nu har både han och Elliot somnat, jag sitter uppkrupen i soffan och Martin stackarn fick åka och handla så vi har någon mat att äta nästa vecka.

#himmelsby #spa #spahelg #tjejweekend #slappa #njuta #mat #buffe #fiskpedikyr #torrvattenmassage

Frukostdags!

Min frukost!

Dags att spa:a igen!

Fiskpedikyr

Här äter de på mina fötter!

En del fiskar var ganska stora.

Dags för torrvattenmassage

Här ligger Mia i sin vattensäng!

Spa i varma källor!

Lunch!

Nom nom nom!

Ute och inspekterar himmelsby trädgårdsland!