Alla inlägg den 20 september 2023

Av Helena Häll - 20 september 2023 21:09

Idag efter förskolan så skördade jag och barnen klart på balkongen. De hjälpte mig att plocka bort alla tomater, samt ta hand om alla paprikor jag klippte av från stammarna. Vi höll på en bra stund, sen kom min pappa på besök och hjälpte till också. Så nu är allt skördat och de flesta (inte alla) plantor nedklippta och redo att komposteras och slängas. Det var den grönskan det! Men som jag ändå hela sommaren har njutit av det gröna på min balkong, som i folkmun har fått epitetet haschbalkongen. Hahaha! Det har nedifrån gården sett ut att vara värsta haschodlingen uppe på vår balkong. Men det har bara varit våra tomater och paprikor som odlats!

Efter skördetiden var slut åt vi rester och sen avslutades kvällen med att barnen och morfar satt i soffan med varsin telefon eller padda! Men alla var nöjda och jag hann sätta på en tvättmaskin och plocka iordning lite. Nu väntar snart läggdags men först ska jag läsa lite i min bok! Hörs en annan dag!

#skörda #skördefest #tomat #paprika #odla #odlaeget #haschbalkongen #höst #barnarbete

Dags att börja dagens skördearbete!

Tomaten satt så hårt fast att Elliot trillade omkull när han skulle dra av den.

Två glada barnarbetare!

Plocka av tomater från pinne!

Plocka de röda också!

Här är en röd tomat mamma säger Max.

Massa tomater och massa paprikor!! Alltså wow vilken skörd! Och massa jordgubbar, men de har ätits upp under sommarens lopp!

Vilopaus för barn och morfar!

Martin ordnade lite myskväll för oss idag! Det är ju ändå onsdag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards