Alla inlägg den 19 september 2023

Av Helena Häll - 19 september 2023 21:20

Igår hade vi studiedag på jobbet. Inga barn i sikte så vi arbetade på med allt annat och strukturerade upp vårt arbete inför framtiden. Vi fick även oss en promenad till Tabergs hotell och en mycket god buffé lunch. Våra egna barn var dock också lediga men Martin jobbar kväll denna veckan så de mesta av dagen löste sig och det som inte löste sig tog mamma och pappa hand om!

Vi har också köpt en ny säng till Elliot, en likadan som Max har. Och idag var dagen D, den hade blivit ihopsatt och uppmonterad. Asså wow han var stolt den lille mannen (när han hade gråtit färdigt för 15 andra grejer först). Men nu har han en ny säng och sover så gött i den hela resten av natten får vi hoppas.

Barnen fick också hjälpa mig att börja skörda tomater från vår balkong. De börjar ge upp hoppet nu helt och hållet så det är dags att börja skörda och få tomaterna att mogna och även ta hand om alla paprikor. Bara att jag planterade kärnor från röda runda paprikor och det växer gröna spetspaprikor. Jag har funderat mycket över det men inte kommit fram till något vettigt.

#studiedag #måndag #tisdag #nysäng #mio #växasäng #sova #storkille #ligistlillebror #tomat #paprikor #lunch #tabergshotell

Gårdagens supergoda buffé på Tabergs hotell!

Färdig och klar!

Nu sover han så sött!!

Elliot skördar

Elliot plockar tomater!

Max hjälper också till!

Vi hjälps åt tillsammans

Max sköter kontrollräkningen av tomaterna!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards