Alla inlägg den 7 november 2022

Av Helena Häll - 7 november 2022 22:44

Den där spa uppdateringen som ni längtat efter så, uteblev ju igår. Jag somnade! Var helt slut efter vår vistelse och alla intryck att jag gick la mig typ samtidigt som barnen! Men idag kan ni få en summering av vår spa-vistelse!

Klockan 9 i lördags åkte vi från Jönköping, jag, mamma, Ewa-Karin, Inger och Ingers dotter Mia! På vägen mot Kosta Boda fikade vi vid gamla hjälmseryd kyrka och mamma hade så fint gjort en smörgås med mitt namn på! Sen åkte vi vidare och hamnade på massa småvägar och höll aldrig på att komma fram! Men tillslut så! Då började vi titta lite på outleten för att sedan äta lunch. Sen checkade vi in på hotellet och gjorde oss iordning för att spa:a. Det var två stora pooler (en inne och en ute) och två lite mindre varma pooler (en inne och en ute) men iom att de stora poolerna var ganska kalla så satt de flesta i de mindre varma poolerna och det kändes som det var jättemycket folk. Vilket det var också, för det fanns inte sittplatser till alla! Så vi utnyttjade inte hela vår spa tid utan gick upp på rummen och gjorde oss iordning inför middagen! Till middag vankades det tre rätters och en vinpaket till det! Så god mat! Till förrätt var det pilgrimsmussla, till huvudrätt var det hjort och till efterätt äpple. (Menyn finns på kort härnedan, precis som bilder på maten!). Efter maten tog vi oss en kik i glasbaren innan vi gick upp och tog en nattfösare på rummet innan sängdags!

Gårdagen (dvs söndagen) börjades det med frukostbuffé innan vi återigen gick till spaavdelningen! Denna gången var det betydligt bättre, med ett rimligt antal besökare och mer avslappnad stämning! Så vi badade en timme innan vi gick upp och gjorde oss iordning innan utcheckning! Sen var det dags för shopping! Vi gick runt i outleten en bra stund, men själva storshopping gjorde vi inne på Orrefors outleten där det blev både farsdag-present och julklappar inhandlade!
När shoppingen var avklarad åt vi lunch på hotellet innan vi styrde kosan hemåt och som sagt när jag kom hem var jag helt slut! Men även om kroppen var slut så var det väl värt en fantastisk helg med damerna! Tusen tack för det!

Fikapaus!

Min namnade macka!

Utanför Orrefors-outleten!

Lunchen!

Skål för spahelg och mammas födelsedag!

Jag och Mia i spat!

Lite av spadelen inomhus på hotellet!

Delar av spadelen utomhus!

Skål igen! Denna gången i rosa bubbel!

Dagens meny!

Förrätten! Pilgrimsmusslor!

Huvudrätten! Hjort!

Efterätten! Äpple!

Vårt härliga gäng!

Födelsedagsbarnet!

Frukost!

Spa igen!

Lunchbuffén!

Jag kom hem till det här! Pust och stön! Grejer överallt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards