Alla inlägg den 14 december 2012

Av Helena Häll - 14 december 2012 19:28

Äntligen, verkligen äntligen är min älskling tillbaka där den hör hemma! Tillbaka på köksbordet, UTAN TOMATSOPPA!

Min dator kom hem idag igen, lagad och klar och jag känner hur allt börjar bli ganska bra nu! Bilen besiktigad och (nästan helt prickfri), bara en vecka kvar på jobbet, luciafirandet är över. Nu väntar vi bara på en sak innan jag kan andas ut och helt gå in i vinterdvala.. min semster är inte godkänd i datorn än, den är godkänd muntligt men inte i systemet.. Jesus, va fattar inte vad kvinnan till chef håller på med, men men.. nästa fredag då går jag inte därifrån förens den är godkänd! 

 


Förövrigt har jag börjat med att så smått öka dosen av julen här i mitt hem. Nu när jag äntligen fått tillbaka min dator så gjorde jag det jag har längtat efter så länge! Jag har kollat på julkalendern! Har bara hunnit se två avsnitt än, men jag älskar det redan! Jag älskade redan de som liten då mysteriet på greveholm var den bästa, absolut bästa julkalendern! och uppföljningen har klass! Underbart att se! Jag blir nästan lite tårögd av all nostalgi   


Har även köpt pepparkaksdeg för att se om jag lyckas baka några pepparkakaor här hemma. Jag har aldrig gjort de själv men eftersom jag lyckades på jobbet så ska jag väl lyckas hemma.. (hoppar nog dock över biten att nysa i degen och sen äta den!)


Nu väntar en avkopplingsstund i soffan och tittande av på spåret! Ytterligare ett kvalitetsprogram, bra jobbat SVT!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards