Alla inlägg den 1 december 2012

Av Helena Häll - 1 december 2012 14:16

Idag var det pysseldags med några av tjejerna! Vi möttes upp på torget i morse vid halv nio och köpte mossa, små enar, hyacinter m.m (Jag köpte blåa hyacinter så hoppas dessa är fina sen) sedan tog vi oss hem till Ida där hon bjöd på hembakta lussebullar och kaffe/te. 


 


Efter den goda fikan var det dags för att börja pyssla med våra blommor.. Det var så himla roligt och jag är så super duper nöjd över resultatet jag åstadkom. Det var kul att pynta i mina fina dekorationer jag köpte igår och nu har jag även lärt mig lite mer om hyacinter ;) Vi lyssnade på julmusik och pysslade samtidigt, jättemysigt! och vi bestämde att detta måste göras om snart igen.. (iallafall nästa år!) Vi som var med var Anna, Ida, Linda och Sara.


 


Här nedan kommer mina fyra kreationer som jag gjorde;

1. en adventsljusstake (med vingliga ljus..),

+ tre blomsterarrangemang;

2. en med två små enar,

3. en med bara hyacint och

4. en med en hyacint och en murgröna. 


        


Nu ska jag bara lyckas hålla mina fina kreationer vid liv också!   Helst fram till nyår då jag åker utomlands! 


 

Ida gjorde ett hyacintlandskap!



 

Anna gjorde en dörrkrans från grunden! 


Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards