Alla inlägg den 8 januari 2024

Av Helena Häll - Måndag 8 jan 22:31

Idag har jag bakat smördegsbullar med nutella efter Zeina Mourtadas recept. Skickar med mina printscreens på receptet här nedan sen. Det är så smidigt med smördegsbullar istället vanliga bullar, de blir nästan lika goda men tar 15min att göra inte en halv dag som vanliga bullar. Blir ifs inte så jättemånga men det räcker att mumsa på ibland.
Vi har även baka lite pizza kan man säga. Vi köper ju ibland gyroskebaben från schysst käk och idag hade vi tortillabröd kvar så vi gjorde egna kebabpizzor på tortillabrödet, med chilisås, rödlök, kebab och oregano och rivenost. Sedan efter de gräddats la jag på sallad, pommes och kebabsås! Det blev som en mini tre kronor-pizza dimman beställa från pizzerian, de ända som saknades var tomaten dock. Men de gjorde inte så mycket, de blev så himla gott ändå!

#baka #smördeg #nutella #smördegsbullar #pizza #schysstkäk #kebab #kebabpizza

Mina bullar

Receptet!

Våra nygräddade kebabpizzorna

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards