Alla inlägg den 28 juli 2023

Av Helena Häll - 28 juli 2023 22:28

Idag har vi haft vårt årliga besök i Borås djurpark. Vi har gjort det till en tradition att åka en gång på semestern tillsammans med Martins syster med familj och Martins mamma. (Hans pappa var hemma och var hundvakt) han var nog glad att slippa följa med kaoset till djurparken. Vi var där vid 10 när de öppnade och det var också alla andra som bestämt sig för att gå i djurparken den enda soliga dagen i manne minne. Kändes som det lättade upp en del sen men var mest folk när vi skulle in och vid barnavdelningen. Men vi såg savanndjur, åt lunch, kollade apor, lejon, björnar och lekte i lekparken, och i vattnet, fick ansiktsmålning, fikade, kollade pingviner, körde lådbil, lekte, klappade getter, åt glass och sen var i dinosaurielandet. Det var två trötta barn som somnade lagom till vi lämnade Borås och körde hemåt. Så i gengäld somnade de senare idag, men nu sover iallafall vår lilla elefantunge och dinosaurieunge så gott! Och vi andra två är helt slut! Tur att vi ska ha datenight imon då!

Redo för djurparken!

Spanar ut över savannen!

Elliot kollar på giraffer!

De två kartläsarna!

Dags för lunchbuffé!

Hela gänget samlat!

Elliot och apan!

Hela familjen på tur i djurparken!

Elliot rider på lejonet!

Här sitter båda mina hjärtan så still att jag blev imponerad. Men vad gör man inte för att få bli ansiktsmålade. De va så stolta sen!

Min lilla dinosaurie och min lilla elefant!

Fikapaus!

Dags att köra traktor!

Glass i stora lass!

I dinosaurieland!

Hej gänget!

Max klappar en dinosaurie

Traditionsenliga kortet!

Samlade under långhalsen

Mina hjärtan!

Tack för idag djurparken! Ses nästa år igen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards