Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Helena Häll - Onsdag 7 feb 21:55

Idag har jag och Martin varit på bio! Jag vet inte när jag var på bio senast. Det kan ha varit där kräftorna sjunger, på den var jag med Martins syster och hans mamma. Men med just Martin vet jag inte senast, kanske jokern. Den hade premiär samma år som Max föddes! Hahaha! Som sagt, det var ett tag sen vi var på bio! Men det var himla mysigt och varje gång man är där så tänker man, åh jag skulle behöva gå hit oftare! Men idag kom vi iallafall iväg och såg filmen Hammarskjöld med Mikael Persbrandt i huvudrollen. Den handlade om Dag Hammarskjöld sista tid i livet och även om man vet hur filmen ska sluta så är det ändå sorgligt när han dör. Man vill liksom säga till han att inte sätta sig i det där flygplanet, men ändå gör han det och (troligen skjuts ner) och dör! Så sorgligt! Men det var en mycket bra film och ett bra porträtt av en av våra stora profiler som är födda här i stan!

Precis innan bion skulle börja, började också skidskytte-vm (äntligen jublar jag!) och Sverige började med ett brons i mixstafetten! Hurra! Det var spännande ända in på slutet men Sverige lyckades knipa den där tredje platsen! En medalj bärgad! Check!

#bio #hammarskjöld #persbrandt #datenight #skidskyttevm #brons

På bio!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards