Alla inlägg den 12 november 2023

Av Helena Häll - 12 november 2023 21:56

Idag är det andra söndagen i november och det betyder; fars dag! Vi började morgonen med att fira familjens egna pappa. Pappa Martin fick lite dricka och två par nya strumpor! Sedan kl 11, var det dags för nästan anhalt. Fika hos Martins mormor och morfar ihop med Martins mamma och pappa. Och firandet av pappor fortsatte, pappa Ole (barnens farfar) fick lite gott att dricka och pappa Arne (barnens gammelmorfars, dvs Martins morfar) fick en bok att läsa. Efter fikat och hänget hos dom åkte vi hem och vilade lite. Innan vi for vidare till nästa pappa, min pappa! Det var dags för middag hos mina föräldrar nämligen och min pappa fick lite hittat dricka han med och några lotter. Alla inblandade var helt slut när vi kom hem sen (ja, okej jag hade fusksovit i soffan mitt på dagen för att orka med allt) men var lika slut för det. Så när barnen somnat kröp vi upp i soffan jag och Martin och tittade på andra avsnittet av historien om Sverige! Denna gång handlade det om metallernas tid med brons- och järnåldern. Mycket intressant och bra sätt att varva ner lite innan läggdags!

#farsdag #söndag #november #historienomsverige

Pappa här kommer paket!

Nya strumpor!

Och dricka som barnen provade! Hahaha!

Sen hem till Arne och Lisbeth!

Fika massa hembakta kakor! Mums!

Lite träning efter kakbuffen!

Fruktsallad till mellis!

Middagen hos mamma och pappa! Mumsigt!

Elliot tog hans fars nya strumpor. Hahaha!

Lilla pappa! Grattis på fars dag!

Historien om Sverige del 2

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards