Alla inlägg den 1 november 2023

Av Helena Häll - 1 november 2023 21:11

I oktober lyckades jag uppenbarligen vara väldigt produktiv i mitt läsande och lyssnade av böcker! Det blev hela sex böcker som blev klara! Hejja mig! Måste vara tack vare den där extra timmen vi fick i helgen! Ne, men skämt och sido så senast idag pratade jag med Juha som kör vår bokbuss här i stan. Han undrade hur mycket jag hann läsa nu (ja alltså jag har varit bekant med han lääääääänge och med hans fru också! Och vi pratar ofta böcker när vi stöttar på varandra på olika ställen) så fullt rimlig fråga. Då berättade jag för honom att jag hade som mål att under 2023 läsa 50 böcker och att jag nu under oktober passerade det målet! Jag klarade mitt mål (med råge!!) alltså jag är så stolt, så nu är det bara att keep on going resten av året! Jag behöver nog dock lite input för nästa år, är lite sugen på att dra igång någon sån där jättelång följetångs bokserie, typ som när jag läste sagan om isfolket. Men funderar på Maria Langs böcker eller kanske de Agatha Christie böcker jag inte läst. Men vi får se. Just nu har jag suttit uppkrupen i soffan med Johan Theorins nya bok ristmärken, och min påse med godis!

Oktoberbiblioteket;
Jonas Moström - Rovdjur (Natalie Svensson del 10)
Barbro Guaccero - I skuggan av pilträden
Anna Jansson - Skuggan bakom dig (Kristoffer Bark - del 2)
Katarina Wennstam - Döda kvinnor förlåter inte (Sekelskiftesmorden - del 1)
Viveca Sten - Vilseledaren (Åremorden - del 4)
Anders De la Motte - Slutet på sommaren (Årstidskvartetten - del 1)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards